Когато купуват подаръци за специален човек за Свети Валентин, потребителите са склонни да харчат различни суми в зависимост от страната на произход. Похарчвайки средно около 100 евро всеки влюбените в Хонконг са най-много харчещите хора за подаръци за Свети Валентин, сочат данни на Statista. Средните разходи за романтични подаръци също са високи на места като Обединеното кралство, Ирландия и Съединените щати.
Италианците харчат средно 84 евро за подарък за празника, гърците средно 65 евро. Най-малко пари за подарък за празника отделят в Индия, Нигерия и Украйна- едва около 20-25 евро.
Държавите, в които жените копуват по-скъпи подаръци за Свети Валентин са Южна Африка и Тайланд.
Пазаруването за празника претърпя вълна от динамични промени през последните години, от рязък спад по време на пандемията от COVID-19 до все по-голям бум през следващите години.
Тези статистически данни за разходите за Свети Валентин предлагат изчерпателен преглед на пейзажа на индустрията за Свети Валентин – включително колко пари се харчат за Свети Валентин и фактори, които ще оформят тенденциите за пазаруване през 2024 г.
Ключови статистически данни за разходите за Свети Валентин:
- Разходите за Свети Валентин се възстановяват: потребителите в САЩ са похарчили 26 милиарда долара през 2023 г., което е увеличение от 8,37% спрямо предходната година, сигнализирайки за силно завръщане след пандемията.
- Бонбоните са най-популярният подарък: С 57% от купувачите, които купуват бонбони, те остават най-добрият избор за подарък за Свети Валентин, в съответствие с тенденциите за 2022 г.
- Неромантичните подаръци се увеличават: 7,1 милиарда долара са отишли не за половинка на някого, а за подаръци за познати като учители и колеги през 2023 г., включително рекордните 32% от потребителите, които купуват на този ден неща за своите домашни любимци.
- Онлайн е най-популярното място за пазаруване: Електронната търговия е водеща с 35% от покупките за Свети Валентин, направени онлайн през 2023 г., надминавайки универсалните магазини, дискаунт магазините и местните фирми.