Новини

Красимир Вълчев: Образователните системи се пренастройват към по-иновативни методи на преподаване

  22.05.2020 22:07  
Красимир Вълчев: Образователните системи се пренастройват към по-иновативни методи на преподаване
  БНТ

"Това, което можем да направим в настоящата ситуация, е да приложим максимален комплекс от мерки", каза в студиото на "Панорама" министър Красимир Вълчев. В детските градини децата са в постоянно взаимодействие, те не могат да спазват дистанция. Направени са опити поне да се осигури дистанция между родители и учители, каза министърът.

Красимир Вълчев: Трудна е ситуацията. Опасността не е отминала. За това призовахме родителите, които имат възможност, да задържат децата си вкъщи. Все още най-сигурната среда е вкъщи.

В момента сме във фазата на преминаване от крайна изолация към етапа да свикнем да живеем с вируса, обясни министърът. Той е на мнение, че не може да се ограничат всички обществени сфери и активности. Все пак отново подчерта, че ако родителите имат възможност, е добре да не пускат децата си на детска градина.

При училища и висши училища студенти и ученици ще се връщат за най-важните дейности.

Матурите имат три функции. Първата, тази отнасяща се за диагностиката, може да бъде пренебрегната, смята министърът. Втората е атестация за образователна зрялост, а третата е вход към системата за висше образование за близо 70-80% от завършващите гимназисти.

Красимир Вълчев: По-добре да организираме матурите, отколкото 40 и няколко висши училища да провеждат между 200 и 300 изпита. Ние сме организационно и технически подготвени за тях. Матурата не е лесен изпит, трудно се изкарва висока оценка.

Според образователния министър увеличението на специалностите с прием с матура тази година се дължи на две причини. Едната е епидемичната ситуация, другата - матурите са се утвърдили като надежден изпит.

Най-важното при учениците е да се провокира интересът за учене, смята Вълчев.

Красимир Вълчев: Образователните системи се пренастройват към по-иновативни методи на преподаване, при които ученикът е по-активен, към по-голямо свързване на знания и умения.

Ситуацията е била уникална възможност. Системата е направила няколко големи крачки. Едната е именно към иновативните методи на преподаване.

Красимир Вълчев: Взаимодействието родители-учители е може би най-уникалното в ситуацията.

Сега те са станали партньори, каза министърът. Почувствана е солидарност.

Голямата задача е да се намери най-добрата рецепта, смята Въчев.

Красимир Вълчев: Бъдещето е ползването на електронни устройства. Най-важното е да ги научим да бъдат не само ползватели, но и дигитални създатели.


Анкета

Трябва ли да отворят заведенията?


Резултати
Видео
Мариус Куркински в дует с рапър
 28.12.2020 14:08      
Видео
Почивка в празничния ден
 26.12.2020 14:48