Автомобили

Toyota Camry дебютира в България с ореола на легенда

  07.08.2020 12:54  
Toyota Camry дебютира в България с ореола на легенда

Се завърна на пазарите в Европа през 2019 г. след пауза от 15 години, като за първи път се появи и в България. На Стария континент, а и у нас моделът, намерил над 19 млн. купувачи в цял свят от 1982 г. насам, заменя познатия Avensis.

Осмото поколение на е изградено на новата платформа TNGA-K, като има дължина от 4.885 мм. Автомобилът има тежкото излъчване на престижен седан, но не му липсва и динамика в осанката.
Camry се предлага само като хибрид, като използва 2.5-литров бензинов двигател и електромотор. Бензиновият мотор е 178 коня, а електрическият - 120 к.с., но типично за Toyota общата системна мощност не е сбор между тези две стойности, а 218 конски сили. Дори и така обаче Camry е най-мощният модел в своя сегмент.

С фокус върху лукса

Салонът е просторен, с луксозно излъчване и ергономично оформен. В тестовия автомобил от най-високото ниво на оборудване присъстваха кожа, алуминиеви и дървени акценти, елементи от пиано лак и червени шевове.
Приборното табло е изчистено и лесно четимо, като в средата има голям екран за следене на данните от бордовия компютър. Приятно бях изненадан от огромния хед-ъп дисплей, който показва ключови за шофирането параметри на нивото на очите на водача. На волана са поставени оптималният брой бутони за най-използваните настройки.

Управлението на всичко става лесно и без замисляне. Задните седалки са изключително удобни с електрически настройки, като от вграден тъч скрийн в подлакътника може да се управлява климатикът и да се наглася наклонът на облегалките. Салонът е много добре обезшумен, което дава възможност на аудиосистемата JBL да блесне.

Багажникът е с капацитет 524 литра с правилна форма, закачалки за торби, светодиодно осветление.

Универсален играч

Без да искам избрах за маршрут, който предлага комбинация от всички възможни пътища - магистрала, първокласни, второкласни и третокласни шосета, включително и планински. Оказа се, че най-престижният модел на Toyota е готов за предизвикателствата, на всеки от тях. На магистрала Camry предлага комфортно пътуване в почти пълни тишина дори при поддържане на максимално разрешената скорост. Във всеки един момент автомобилът разполага със запас от мощ, за да позволи бързо включване в изпреварващата лента. Динамиката е най-впечатляваща в спортен режим, като на разположение са още комфортен и екологичен. При всеки един от трите режима "характерът" на колата става различен, като се сменят настройките на волана, работата на скоростната кутия, реакцията на педала на газта, климатизацията и други.
Извън магистралата Toyota Camry също впечатлява с динамика и пътно поведение. Дори по разбити третокласни шосета най-луксозният модел на японците вози забележително комфортно.
Крайната точка на пътуването с Camry беше най-южният български град - Златоград, където може да съчетаете почивка в планината с разходка по плажовете в Северна Гърция. Миродато, Керамоти и Кавала са част от дестинациите от другата страна на границата, които гарантират удължаване на летния сезон до началото на октомври.

Особено колоритен е Златоград през втората половина на септември, когато се провеждат ежегодните Дельови празници. Тогава можете да се насладите на надсвирване с гайди, демонстрация на традиционни за региона занаяти и голямата атракция - възстановка на "Един пазарен ден отпреди 100 години", която тази година е на 19 септември. Разбира се, няма как да не научите и някои от страховитите легенди, свързани с Дельо Хайдутин. С живота му можете да се запознаете в единствения музей в страната, посветен на този народен герой.

По което и време на годината да попаднете в най-южния град на България не е за изпускане известното златоградско кафе, приготвено на пясък. Особено атрактивен е вариантът "въртяното" кафе на пясък, при който се чудите как кафето не се разлива, а чашите се задържат на подноса.

Между другото, в Златоград се намира и единственият в България Музей на съобщенията. На партера още функционира пощенски клон, а вътре на площ от 300 кв. м. се съхраняват истински съкровища. В него може да се научи например, че първите пощенски съобщения в района, още преди Освобождението, са осъществявани с камили. Старинни телефонни, телеграфни и морзови апарати, телеграфен стълб са само малка част от сбирката, която включва над 300 експоната. Накратко, музеят е истинска машина на времето.

С най-съвременни системи за сигурност

Със сядането зад волана на Camry бързо се върнах в настоящето, като дори прескочих и в близкото бъдеще, тъй като автомобилът е оборудван с всичко най-съвременно като системи за сигурност. Те са обединени под името Toyota Safety Sense. Водачът разполага с предупреждения за напускане на избраната лента на движение и за автомобил в мъртвата зона на огледалата, както и сигнализация за твърде бързо приближаване към предното превозно средство със спирачна функция. Част от пакета са и адаптивният темпомат, автоматично съобразяващ скоростта на колата с тази на автомобила отпред, както и камерата, разпознаваща пътните знаци и даваща информация на водача за тях.

Светодиодните фарове осигуряват ненатоварваща окото светлина, с характеристики близки до тези на дневната, като осветяват много по-далеч от халогенните и ксенонови светлини. Автомобилът е снабден и със система за автоматично преминаване между къси и дълги светлини.

Пъргавият хибрид

В тон с днешния ден е и екологичността на Camry, като жителите на Златоград със сигурност биха оценили факта, че през по-голяма част от времето шофирах по малките улички в старата и най-красива част на града им без автомобилът да отделя вредни емисии. Заслугата е на хибридната задвижваща система, която прави от Camry един универсален, доста пъргав и екологичен престижен седан. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8.3 секунди, а автомобилът използва нова вариаторна скоростна кутия e-CVT, която позволява на водача да "превключва" предавките през скоростния лост, като по този начин имитира работата на стандартна 6-степенна автоматична трансмисия.

Camry e класически пълен хибрид, като батериите се зареждат от работата на бензиновия двигател и трансформираната в ток кинетична енергия, освободена при движение по инерция и спиране. Електромоторът се използва при потегляне, при движение с ниска скорост и като помощник на бензиновия при рязко натискане на педала на газта.

Четвъртото поколение на хибридната технология, използвана в Camry, пести гориво не само в градски условия, където немалки разстояния могат да се минат само на ток, но и извън града. Формално придвижване само на ток е възможно до достигане на 50 км/ч, но реално на пътя, при определени условия, това става в доста по-широк скоростен диапазон. Средният разход на гориво по книжка е 5.3 л/100 км, а в рамките на теста беше с около литър по-висок.

Воланът е с електрическо сервоуправление и има различни настройки в зависимост от скоростта. Той е приятно директен и информативен. Окачването е с акцент върху комфорта, като бих се зарадвал, ако в бъдеще се предлага и адаптивно.


Богато оборудване и японска сглобка

След изминати над 700 километра зад волана на Camry мога да кажа, че със сигурност това е най-впечатляващият модел на Toyota що се отнася до удоволствие от шофирането, лукса и комфорта.

Сглобяваният в Япония модел е със стартова цена в България от 60 999 лева с ДДС. Купувачите могат да избират между седем цвята и четири нива на оборудване.
Поглед към цените на конкурентите показва, че Camry е сред премиалните модели, но той е и единственият хибрид. Освен това предлага и доста богато серийно оборудване.

С всички екстри, с които тестовият Camry разполагаше, цената на модела стига 75 489 лева с ДДС, което е доста атрактивно предложение за сегмента. Гаранцията е 6 години или 200 000 километра.

До края на август може да се купи при промоционални условия - 395 лв. с ДДС месечна вноска, 30% първоначална вноска и 30% остатъчна стойност за период от 72 месеца./Дневник


Анкета

Трябва ли да отворят заведенията?


Резултати
Видео
Мариус Куркински в дует с рапър
 28.12.2020 14:08      
Видео
Почивка в празничния ден
 26.12.2020 14:48