Volkswagen се сбогува с електрическия автомобил e-Golf. В Dresden Gläserne Manufaktur, германците сглобиха последното копие на хечбека с батерия. Моделът се произвежда в продължение на седем години, като през този перод са направени 145 561 бройки. Но конвейерът няма да е празен дълго време. Само след няколко седмици хечбекът ID.3 ще започне да се произвежда на него.
Volkswagen e-Golf беше представен през 2014 година и сглобяван първоначално в завода във Волфсбург. Общо двете фабрики са произвели 145 561 копия на електрическия Golf
Актуализиран през есента на 2016 г., e-Golf е оборудван с електрически мотор с мощност 136 конски сили. Ускорява от нула до 100 км/ч за 9.6 секунди. Максималната му скорост е 150 километра в час. Литиево-йонната батерия, чийто обем беше увеличен с актуализацията от 24.2 на 35.8 киловатчаса, осигурява на хечбека автономен пробег до 200 километра.
Сбогувайки се с e-Golf, фабриката ще започне да подготвя поточната линия за производството на хечбека ID.3, който се счита за наследник на електрическия Golf. Сглобяването му ще започне през януари 2021 година. По този начин фабриката в Дрезден ще се превърне във втората фабрика след фабриката в Цвикау, която ще сглобява превозни средства по електрическата модулна архитектура на марката MEB.
Същата платформа ще е в основата и на кросоувъра ID.4, както и на предстоящия водещ „зелен“ седан, който ще се конкурира с Tesla Model S. В същото време модулната платформа ще позволи на Volkswagen да продава електрическия седан на достъпна цена. Очаква се сглобяването му да започне във Волфсбург до 2025 г., а обемът на производството ще бъде до 300 хиляди копия годишно.