На едно от последните заседания на Централната избирателна комисия (ЦИК), когато се обсъжда кой да излъчва разяснителните клипове за предстоящите избори и на кои медии да се плати за кампанията, Ивайло Ивков (член на комисията от бившия Реформаторски блок) предлага скандалната идея разяснителната кампания да мине само по БНТ и БНР. Това съобщиха за Скандал придставители на ЦИК. Не било доказано, че търговските медии допринасят за информираността. Така щели да се спестят пари на ЦИК, каквито комисията е задължена да похарчи за по-добрата информираност на избирателите. Всъщност членът на ЦИК открито и безпардонно лобира основно за БНР, където генерален директор е приближеният на Демократична България и неизвестен за обществото Андон Балтаков.
Под прикритието на грижа за бюджета за ЦИК, Ивков иска административно да ликвидира конкуренцията на частните медии и голяма част от определения за информационна кампания бюджет да се налее в БНР.
Първоначално ЦИК гласува "за" предложението му, но после го прегласува и отхвърля. Решението е да се изпратят писма до всички електронни медии с национално покритие за преговори. Дали тази екстравагантна идея на Ивайло Ивков не е достатъчен повод за реакция от страна на АБРО? Намесването на медийния пазар с административно необмислени решения по никакъв начин не допринася за по-добрата информираност на избирателите. А на предстоящите парламентарни избори ще има доста новости, за които хората наистина трябва да бъдат информирани. Дали само БНР би им помогнало в знанието как да се гласува с машините и с бюлетините, какво да правят ако са под карантина или в болница? Със сигурност предстоящата кампания трябва да е максимално информативна и да стигне до повече избиратели, не само до слушателите на БНР.
Екип на Скандал