Шоу

Какви хора са инфлуенсърите

  26.07.2021 15:16  
Какви хора са инфлуенсърите

Инфлуенсърът е човек, който е много популярен в някоя социална мрежа (може и в повече от една), има голям брой последователи (фенове) и е познат основно на хората, които се интересуват от неговата ниша/сфера на дейност. Наименованието идва от глагола influence, който означава „оказвам влияние“.

Какви хора са инфлуенсърите?
Инфлуенсъри могат да бъдат всякакви хора: журналисти, писатели, актьори, блогъри, спортисти. Всеки, който споделя информация за себе си в социалните мрежи и умее да привлича вниманието на хората може да стане инфлуенсър.

Има много примери за инфлуенсъри както в България, така и в световен мащаб. Например Ким Кардашян, кралицата на социалните мрежи, е типичен пример за инфлуенсър. Ким Кардашян е реалити звезда, телевизионен персонаж и модел, но най-голямата ѝ сила е тази на инфлуенсър. Ким Кардашян има милиони последователи в Instagram и има огромно влияние върху тях.

Как да стана инфлуенсър?
Социалните мрежи са средство за увеличаване на популярността на различни брандове. Изградено е едно много силно сътрудничество между рекламодатели и инфлуенсъри, което работи доста добре.

За да бъдете истински инфлуенсъри и брандовете да имат интерес към вас има няколко условия:

Трябва да получавате харесвания, равни на 3% от общия брой на приятелите и последователите ви в социалните мрежи;

Трябва да умеете да стимулирате аудиторията си да коментира и споделя публикациите ви;

Трябва да отговаряте и реагирате на всеки коментар.

Вижте няколко полезни съвета за това как да бъдете успешни инфлуенсъри:
1. Голяма аудитория.

Бъдете смели и предлагайте приятелства. Колкото по-голяма аудитория имате, толкова повече хора ще виждат постовете ви.

2. Съдържанието на поста е важно.

Когато решите да публикувате нещо в социалните мрежи, трябва внимателно да обмислите поста си. Текстът трябва да бъде кратък, ясен и да провокира реакция.

3. Време за постване.

Постовете трябва да се появяват в социалните мрежи в подходящото време. Вие най-добре знаете кога са най-активни последователите ви.

4. Споделяне по няколко пъти.

Публикуването на една и съща публикация няколко пъти увеличава шансовете да достигне повече хора. Но тази тактика трябва да бъде добре обмислена, тъй като е възможно да постигнете обратния ефект.

5. Коментари.

Изключително важно е да отговаряте на коментарите, да тагвате човека, на когото отговаряте и изобщо да бъдете изключително активни.

6. Таг и хаштаг.

Хаштаговете дават възможността на публикацията да достигне до повече хора. Съчетавайте интересни тагове и хаштагове, за да провокирате повече хора.

7. Лично отношение.

Всеки обича да се чувства важен. Не пропускайте да покажете отношението си към всеки от последователите ви.

Ето и основните стъпки как се става инфлуенсър:
1. Свой личен бранд.

Личният ти бранд е това, с което искаш хората да те свързват винаги, когато се сетят за теб или за твоята ниша.

Например известният Дарън Алф има личен бранд Bicycle Touring Pro и всеки, който се интересува от тази тема (пътуване с велосипед), се сеща първо за него.

За да изградиш своя личен бранд, трябва на първо място да си избереш ниша. Това може да е абсолютно всичко от фотография и пътуване, до творческо писане, молекулярна биология, финанси, маркетинг или нещо друго, което те вълнува и искаш да се развиваш в него. Запомни - светът е огромен и пазар има за всичко.

2. Избор на социална мрежа и позициониране в нея.

След като вече си избрал ниша е време да се насочиш към правилната социална мрежа за теб.

Следващата стъпка е да се позиционираш добре в тази платформа. Това означава постоянно да създаваш полезно и качествено съдържание, което да споделяш със своята мрежа от контакти.

Колкото повече време отделяш в създаването на качествено и полезно съдържание, толкова по-добър ще ставаш в своята област от една страна, а от друга хората ще започват да ти обръщат все повече внимание.

Много е важно да отговаряш на въпросите им и да им помагаш. Така ще затвърдиш доброто мнение на другите за теб и ще спечелиш доверието им.

Добър знак за това дали съдържанието ти е качествено и полезно са харесванията и коментарите на потребителите, но те съветвам основно да обръщаш внимание на споделянията. Обикновено хората, които споделят твоето съдържание, са много по-склонни да разговарят с теб.

Няма как да изградиш силен личен бранд, ако не станеш експерт в своята област.

3. Не разчитайте само на една социална мрежа.

Ако вече хората в социалната мрежа, в която си започнал да развиваш личния си бранд, те възприемат като експерт – това е добро начало..

Но ако вече си изградил своя личен бранд във Facebook, имаш голям брой последователи и хората те разпознават като експерт, и утре по някаква причина тази социална мрежа забрани страниците за твоята ниша (а това е напълно възможно), ще изгубиш всичко постигнато.

Още една причина за избора на повече от една социална мрежа е, че няма как да достигнеш до хората, на които може да си полезен, но които не я използват. Бидейки само в една мрежа, ти лишаваш себе си от последователи.

Освен това, не се ограничавай само до онлайн пространството. Срещай се с хора на живо, посещавай конференции, семинари и всякакви събития, които ще разширят мрежата ти от контакти и ще те направят по-добър професионалист.

Как да изкарваш пари от бранда си
Най-накрая стигнахме до основното, което те вълнува – как да изкарваш пари и наистина да бъдеш инфлуенсър, а не просто да си броиш лайковете на постовете в Instagram. Има различни начини, по които можеш да монетизираш популярността, която си изградил. Те се делят основно на два типа – такива, на които можеш да влияеш пряко и такива, които не зависят изцяло от теб.

Продавай книги и курсове

Един от най-лесните начини да изкарваш пари от своите знания и умения е да ги опаковаш под формата на книги или курсове, които да продаваш на своите последователи.

Можеш да създадеш тематични курсове в твоята ниша и да ги продаваш не само през собствения си сайт, но и в различни платформи като Udemy и Teachable. Това не само ще те популяризира на още повече места в интернет, но и ще ти осигури един постоянен и почти пасивен доход. Пасивен, защото ще продаваш дори докато спиш, тъй като онлайн курсовете не са физически продукт, който трябва да складираш, опаковаш и изпращаш.

Предлагай платено съдържание на твоите последователи

Вече си изградил личен бранд и хората ти имат доверие. Това означава, че информацията, която споделяш с тях им е полезна и е много вероятно те да са склонни да си платят за още по-ценна и нишова информация.

Най-лесният начин да монетизираш тази информация е като я направиш платена. Тоест, част от материалите на сайта ти ще бъдат скрити за широката публика, но ще са достъпни за хората, които са си платили за тях.

Не забравяй, че печалбата от този трафик не трябва да ти бъде самоцел. На първо място трябва да бъдеш максимално полезен на хората, които ти имат доверие. Ако спазиш това условие, парите ще бъдат един приятен страничен ефект.

Продавай свои продукти и услуги

В каквато и ниша да изградиш личния си бранд, имаш възможността да създадеш собствен продукт, който да пуснеш на пазара. Просто трябва да разбереш какви са проблемите, с които се сблъскват твоите последователи и да предложиш решение за тях.

Рекламирай чужди продукти

За да можеш да изкарваш пари от реклама на чужди продукти, трябва да имаш не само огромен брой последователи, но и те да са активни – да харесват, коментират и споделят твоите постове.

Нито една компания няма да ти обърне внимание и да ти предложи договор за реклами, освен ако не си станал супер известен. При така наречения инфлуенсър маркетинг, компаниите разчитат на това, че твоите последователи ще виждат редовно техния продукт и че биха си го закупили, ако ти им кажеш, че той си заслужава парите.

Малко хора успяват да стигнат до този етап, но не е невъзможно.

Колкото по-уверени сте в изброените неща, толкова повече интерес от страна на рекламодателите ще има към вас и ще можете да посочвате по-голяма сума.


Анкета

Трябва ли да има правителство с третия мандат?


Резултати
Видео
Зрелищен полет на автомобил през два пътя бе заснет на видео
 25.07.2021 18:45      
Видео
Роботи ще помагат на хората да се обличат
 24.07.2021 19:24