Новини

Стела Балтова реже парите на туризма за 2022 г.

  12.11.2021 11:10  
Стела Балтова реже парите на туризма за 2022 г.

Служебният министър на туризма доц. Стела Балтова планира да завещае по-малък бюджет за туризма за 2022 г. и съотнетно на следващия министър. Тя предлага бюджет от 11 млн. лв. за ведомството, което е с 4 млн. лв. по-малко в сравнение с тази година. Това съобщиха за TravelNews от Министерството на финансите. Сумата ще залегне в бюджета на държавата за 2022 г., който предстои да бъде одобрен от Министерския съвет и внесен в новото Народно събрание.

На практика Балтова предлага същите средства за туризма като през 2020 г. Те се използват за издръжката на министерството, заплатите на служителите и за реклама на България. Целият бранш настоява за увеличаване на бюджета за реклама за 2022 г. с цел по-бързото възстановяване на сектора и привличането на повече чуждестранни туристи. „Именно в криза се нуждаем от по-голяма и масирана реклама на външните пазари, както и от нов маркетингов подход“, заяви Георги Щерев, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). Всички големи туристически дестинации вече готвят мащабни рекламни кампании. Освен това сега трябва да бъде заложен буфер в бюджета на държавата за 2022 г. за подпомагането на туризма при продължаващата световна пандемия от коронавирус, допълни Георги Щерев.

За да не бъде критикувана от бранша, Стела Балтова е подготвила информация за допълнително необходимите средства към бюджета на Министерството на туризма за 2022 г. Тя е заложила 171 млн. лв. за провеждането на различни политики в сектора. „Стела Балтова размахва тези средства пред всички неправителствени организации, като ни залъгва, знаейки, че такива средства никога няма да бъдат отпуснати на сектора, особено в тази тежка криза“, коментира представител на бизнеса.

Информацията за тези 171 млн. лв. е изпратена в писмо до Министерството на финансите. От тях 27 млн. лв. се искат за осъществяване на целенасочена активна национална туристическа реклама за утвърждаване на имиджа на България като атрактивна целогодишна туристическа дестинация. Средствата са необходими за засилени маркетингови и рекламни дейности на целеви и перспективни пазари за задълбочаване на сътрудничеството с водещи туроператори и авиокомпании. Също така за мащабни масирани рекламни кампании във водещи международни и национални телевизии, организиране на журналистически и експедиентски турове, дигитална реклама в социалните мрежи, както на вътрешния пазар, така и чрез гео-таргетирана реклама на приоритетни, целеви и перспективни пазари. За подобряване на политиките и регулациите в сектор „Туризъм“ са необходими 11 млн. лв. Средствата трябват за анализ и реинженеринг на бизнес процесите в Националния туристически регистър; разработване и внедряване на нова информационна система за предоставяне на електронни административни услуги от най-високо ниво. В този бюджет са включени и пари за функциониране и развитие на 9-те организации за управление на туристическите райони – прилагане на маркетинговите им стратегии и дейности, разходи за реклама, участия в туристически борси и изложения и др.

За подкрепа на сектора за възстановяване от кризата чрез иновации, дигитални решения ра развитие на бизнеса в новата реалност предложението е за 130 млн. лв. Останалите 3 млн. лв. трябва да бъдат предназначени за подобряване на оперативни дейности на Министерството на туризма.

В предложенията няма нищо, което да е свързано с пряка подкрепа на бизнеса във връзка с обезщетения при евентуални нови вълни на коронавируса през 2022 г. Отделно туроператорите отдавна настояват да бъдат заложени поне 20 млн. лв. в бюджета на страната за догодина с цел създаването на Гаранционен фонд за компенсиране на потребителите при фалити.


Анкета

Какво очаквате от Продължаваме промяната?


Резултати
Видео
Комична свада между шофьори
 07.11.2021 19:38      
Видео
Строят изцяло нов град за 500 млрд. USD
 06.11.2021 20:29