Автомобили

Viritech Apricale – първата хиперкола на водород

  25.06.2022 11:15  
Viritech Apricale – първата хиперкола на водород

Viritech е британска инженерингова компания, която работи в областта на екологични технологии за автомобилната, аерокосмическата и морската индустрия. С помощта на инженери от F1 и на ателието Pininfarina Viritech британците създадоха първата в света хиперкола, задвижвана с водородни горивни клетки (FCEV), пише automedia.investor.bg.


Viritech Apricale


Автомобилът носи името Viritech Apricale и беше представен на Фестивала на скоростта в Гудууд (Англия). Все още обаче не са известни всички технически детайли, а интериорът се пази в тайна. Съобщава се обаче, че хиперколата ще излезе в тираж от 25 бройки, като доставките ще стартират през 2024 г.

Ателието Pininfarina, между другото, е пълноправен партньор в проекта, като отговаря не само за дизайна, но и за инженерната част, а също така и за производството, което ще се осъществява във фабриката на компанията край Торино.


Viritech Apricale


На пръв поглед колата прилича електрическите Rimac Nevera и Aspark Owl. Тя е оборудвана с два електромотора – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 1088 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. В основата на автомобила е карбонов монокок с дължина от 4550 мм, който е комбиниран с най-новите технологии от моторните спортове – джанти от въглеродни влакна, състезателно окачване с двойни носачи и активно регулиране на височината в диапазон 95-135 мм. Затова и не бива да ви изненадва максималната скорост от 320 км/ч, както и времето за ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди.

По-важно обаче е нещо друго – суперколите на ток са много тежки. Rimac Nevera, например, тежи 2150 кг – колкото голям кросоувър. А теглото на Viritech Apricale е само един тон, като това е постигнато с водороден електрохимически генератор, разположен под седалки. От компанията твърдят, че мощността му е „няколкостотин киловата“ (точната цифра не се споменава).


Viritech Apricale


Задвижващата система се нуждае от 5,4 кг водород. При налягане от 700 атмосфери той се съхранява в контейнери, интегрирани в структурата на тялото, като за целта компанията е разработила специални леки композити и смоли на базата на графен под търговската марка Viritech Graph-Pro™. Този запас трябва да е достатъчен за колата за 560 км.

Разбира се, Apricale има и акумулаторна литиево-йонна батерия, като тя отново е лека и малка - с капацитет само 6 кВт/ч. Британските инженери са особено горди със собствената си система за управление на енергията Tri-Volt™ и патентованата силова електроника. Тези системи - плюс усъвършенствана, много мощна и бърза система за рекуперация, позволяват постоянно да се променя балансът на енергията от горивните клетки и от батерията за постигане на максимална ефективност на задвижването.


Анкета

Очаквате ли успешен мандат на Васил Терзиев като кмет на столицата?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14