Спорт

eSports индустрията през 2020 година

  30.09.2020 07:44  
eSports индустрията през 2020 година

Икономическият поглед на бизнесите през 2020 г. ще посочи съвсем спокойно онези индустрии, които спокойно могат да съществуват в интернет среда и не се влияят от драстични промени. Именно по тази причина можем да говорим за електронните спортове като потенциален победител и една от най-добре развиващите се индустрии от самото начало.

Статистиката подкрепя тези данни с числа, а в случая можем да забележим, че за 2020 г. се отчитат приходи от 1.1 милиарда долара, а до 2022 г. се очаква сумата да се е повишила на 1.8 милиарда долара. Как е възможно това, особено във време, в което всеки спорт беше засегнат от най-различни промени. Отговорът се крие във факта, че електронните спортове могат да се практикуват от всяка точка на света и тази специфична независимост им позволява да продължават да работят нормално.

 В случай, че не сте чували много за тази дисциплина, това е индустрия, която предоставя сериозни предизвикателства и динамика, използвайки компютърните игри. Точно така, електронните спортисти са професионални геймъри, които много добре използват някои от най-популярните игри в света, за да премерят сили едни срещу други. Едва ли някой би повярвал, че точно компютърните игри ще се превърнат в професионален спорт, но след като виждаме, че има достатъчно компании, които инвестират и рекламират в тази индустрия, можем да бъдем категорични, че в скоро време ще видим преките сравнения и с други дисциплини.

Електронните спортове се оказаха в полезрението и на букмейкърите, които с удоволствия добавят тази възможност в своето портфолио. Можем да забележим, че дори брандове като winbet вече са добавили електронни спортове в онлайн платформата си, като там освен сериозен обхват на редица дисциплини и игри като Counter-Strike:GO, Dota 2, FIFA и League of Legeneds, Rocket League и още много други, почитателите могат да се насладят и на пряко предаване на това спортно предизвикателство. Успехът отчасти се дължи на широко отворените врати за почитатели и желаещи да преследват професионалните възможности в тази дисциплина.

 Можем да забележим, че всеки турнир се пълни с почитатели , а до този момент събитието на Intel Extreme Masters може да се похвали със 173 хиляди зрителя, както и още 46 милиона, които гледат стрийм в реално време. Платформи като YouTube и Twitch печелят още повече, особено с след като посещенията се повишават с около 20%. А що се отнася до скока, през последните 5 години стойността се е повишила тройно от 325 милиона до 1.1 милиарда. Както се досещаме, основните играчи идват от страни като Китай, САЩ и Корея.

 Не трябва да забравяме, че корейците са в ядрото на този спорт, особено след като в края на 90-те години бяха пуснали скаути по цял свят за събирането на играчи за някои доста мащабни турнири като този по Star Craft. Професионалните геймъри от САЩ са спечелили 41.3 милиона долара под формата на наградни фондове. Освен това не трябва да забравяме, че технологията също еволюира и много скоро ще позволи още по-интересни предложения на играчите и зрителите.

Най-вероятно никой не е очаквал подобен скок и ръст, но не трябва да забравяме, че се намираме на прага на следващата технологична революция и тепърва ще видим ново поколение графични чипове, появата на следващото поколение конзоли и с това още по-интересни игри от различните студиа. Никой не знае какво ще бъде следващото предизвикателство в тази индустрия, но тук можем да бъдем сигурни за едно - ако предложението е добре, то е гарантирано, че ще видим достатъчно професионалисти, които да го превърнат в дисциплина. Хоризонтът пред тази дисциплина тепърва ще набира скорост.


Анкета

Трябва ли да отворят заведенията?


Резултати
Видео
Бъдни вечер!
 24.12.2020 18:19      
Видео
Дядо Коледа потегли с шейната
 24.12.2020 10:52