Skandal typewriter
Автомобили

Необходимо ли е да загряваме автомобила преди старт през зимата?

  20.11.2020 14:38  
Необходимо ли е да загряваме автомобила преди старт през зимата?

Есента е в разгара си, а зимата чука на вратата с ниски температури. Особено нощем е доста хладно, а сутрин, когато потегляме за работа с автомобила си, тракаме със зъби, ако не сме облечени добре, пише autobild.bg. Именно в този момент много водачи загряват автомобила си на празен ход.

Предпазва ли двигателя загряването на празен ход?

 

Не! То дори може да бъде вредно за модерните мотори. Затова предупреждават от дъщерната на VW компания Seat. Съвсем слабото натоварване на празен ход загрява агрегата много бавно, вдигането на температурата става в по-дълга фаза, а заради ниската температура на маслото смазването на мотора не е оптимално. И така може да се стигне до по-високо износване. Ето защо е по-добре след студен старт директно да тръгнете – но с ниски обороти. Така двигателят по-бързо ще достигне работна температура.

Преди всичко през зимата шофьорите трябва да се борят със заледени или запотени стъкла.

Ще се стопли ли по-бързо интериорът?

Не! При класическите автомобили на двигател с вътрешно горене интериорът се загрява с излишното количество топлина на мотора. И тъй като при работа на място антифризът се затопля бавно, и в купето може да бъде отделяна съвсем малко топлина. Така че който потегли веднага след студения старт, ще се радва по-рано на топличкото купе.

Нещо повече – в Германия от екологични съображения оставянето на автомобила да работи на празен ход може да бъде санкционирано с глоба от 80 евро – дори ако сте паркирали в частния си имот!

Стационарният отоплител може екологично да затопли купето.

Алтернативата: стационарният отоплител (печка)

Който иска да предпазва максимално автомобила с предварително затопляне, най-добре да се оборудва със стационарна печка. Да, и тя често работи на дизел или бензин, но отделя значително по-малко емисии от големия задвижващ агрегат. По правило след 15-20 минути работа на печката автомобилът е достигнал желаната температура. Някои модели печки затоплят не само интериора, но и двигателя – по този начин в сравнение със студения старт разходът на гориво е по-нисък, съответно падат и вредните емисии. На финала съвсем лекото увеличение в разхода почти няма тежест. А ако до паркомястото ви има контакт, можете да използвате и подгряване на ток – което би било екологично само ако електроенергията е зелена.