Анализи

Зелените и тяхна фирма провалиха еврофинансирането за магистрала Струма

  22.11.2020 12:28  
Зелените и тяхна фирма провалиха еврофинансирането за магистрала Струма

Правителството реши през тази седмица да пренасочи европари от магистрала "Струма" за изграждане на 32 километра от магистрала "Европа". Като нов проект се включва изграждането на АМ "Европа" (между 15 и 48 километър), обхватът на проекта за  изграждане на мажистрала "Струма", лот 3.2, (т.е. през Кресненското дефиле) се намалява. От там уточняват, че вторият етап на участъка към Гърция е включен в проекта на бъдещата програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 година. Заради сигнал на зелените, Брюксел сюрпризира България с новината, че за лот 3.2 на "Струма" няма да се отпуснат европейски средства заради преминаването на трасето през защитени територии от НАТУРА 2000 на Кресненското дефиле.

Организациите от коалицията „За да остане природа в България“ реализираха най-големия си саботаж срещу изграждането на участъка от автомагистрала „Струма“ между Крупник и Кресна. В плана бяха включени накуп всички похвати, използвани от „еколозите“ през годините – лъжливи сигнали до европейските институции, заблуждаване на чужди медии, манипулации на общественото мнение, настройване на местните хора срещу „Струма“. Кампанията на „зелените“ срещу АМ Струма и конкретно Лот 3.2 Крупник-Кресна беше подновена през 2017 г., когато институциите у нас одобряват така наречения „източен вариант“. Според проекта магистралата в посока Гърция ще минава през Кресненското дефиле, като съществуващият участък от международния път Е-79 ще бъде ремонтиран и разширен. Към София ще се пътува от изток през Кресненското плато. По този начин трафикът към пролома ще падне поне с 50%, като се очаква и катастрофите да намалеят драстично. В момента маршрутът през Кресненското дефиле е сред най-смъртоносните в България. След като е избран източният вариант, „еколозите“ започват да изпращат в Европейската комисия лъжи и клевети.
Другият проблем за провала на еврофинансирането идва от приближената фирма на зелените- „Дикон груп“. Както писахме преди време всичко за НАТУРА 2000 през последните 10 години е от въпросната компания. След всички провали и изтеглянето на апликационната форма за магистрала Струма беше възложено отново на „Дикон груп“ да поправят поредната си работа по времето на бившия екоминистър Нено Димов. Въпреки работата по зона Кресна и допълнителните пари, работата отново не е свършена както трябва и е в полза на зелените. След провала на измененията на Закона за биологичното разнообразие, разработен от „Дикон груп“ с Австрийската агенция по околна среда, той неофициално беше отхвърлен от Брюксел. Такъв подход няма в Европа и не може българската природа да бъде учебна зала за неквалифицирани хора.
Използването на „опън сорс“ източници, широко прокламирани от „Дикон груп“ не могат да заместят специализираното образование, коментират експерти.
Според тях сега се залага друга бомба, за която алармират своевременно. Всички спрени инфраструктурни проекти са блокирани заради състоянието на НАТУРА 2000. Това са важни проекти, като проекта на ВиК Бургас, магистрала Струма при Кресненско дефиле, жп линията София-Пловдив, жп линията София - Видин, ж.п. линията София-Кюстендил. Европейската комисия е дала срок до юни месец да се оправят целите за зоните. Не е ясно кога ще бъдат направени изследвания, защото Министерството на околната среда и водите не разполага с информация за състоянието на зоните. Буди недоумение, че от Дирекция „Национална служба за защита на природата“ са решили тази задача да бъде възложена на фирма „Дикон груп“, която да се скрие зад Австрийската агенция по околна среда, като обръщаме внимание, че това е Австрийско търговско дружество. Дали отново ще се ползват стари данни от червената книга или ще бъдат смятани „на око“. Да припомним, че старите данни са чертани от зелените и от главата на зеления октопод – Тома Белев.
Провалът на промените в Закона за биологичното разнообразие ще бъде заменен вероятно с поредния провал. Безумната идея за управление на зоните по НАТУРА 2000 ще бъде приложена по друг начин. Ще се променят някои наредби и ще бъде създадена мега дирекция в МОСВ, която ще бъде оглавена от сегашния директор на НСЗП, твърдят експерти. Те ще управляват зоните, чрез служители с работно място в РИОСВ, а се говори, че плановете за управление ще бъдат разработвани разбира се от „Дикон груп". Явно ще се дават пари на „Дикон груп“ за пореден път за едно и също нещо, но вероятно не и за последен, докато прокуратурата не се намеси./ПИК

 


Анкета

Трябва ли да отворят заведенията?


Резултати
Видео
Почивка в празничния ден
 26.12.2020 14:48      
Видео
Бъдни вечер!
 24.12.2020 18:19