Анализи

Facebook или Instagram: Къде е по-ефективна рекламата

  31.03.2021 10:11  
Facebook или Instagram: Къде е по-ефективна рекламата
  google

От появата на първата реклама в интернет до днес, онлайн рекламата преминава към значително по-нови и по-интерактивни формати, които вземат предвид предпочитанията на потребителите. Съществуват голям брой възможности за реклама и рекламните специалисти се изправят пред предизвикателството да инвестират по подходящ начин ограничените си бюджети, за да достигнат най-високите нива на маркетингова ефективност. В този контекст, сравнението Instagram или Facebook са по-добри изява може да помогне на редица рекламодатели, фирми и мениджъри да постигнат бизнес успех в двете най-важни платформи за социални медии.

Първо, резултатите показват, че Instagram Stories изгражда по-добро отношение към рекламите от Facebook Wall. Професионалистите трябва да знаят, че потребителите, достигнали до реклами в Instagram Stories, имат положително отношение към тях и съответно към предлаганите продукти и услуги. Ефимерните, динамични и интерактивни истории на Instagram могат да бъдат много ефективни при флаш продажбите и за други краткосрочни цели. Тази констатация е в съответствие с предишни изследвания за влиянието на социалните медии върху импулсивното пазаруване, което потвърждава, че Instagram води до по-силно импулсивно поведение на потребителите в сравнение с Facebook, Pinterest и Twitter. Независимо от това, рекламите в Instagram Stories се възприемат като по-натрапчиви от форматите на Facebook Wall. Това може да навреди на стратегическите цели на дадена кампания. Предполага се, че използването на формати на Facebook Wall могат да бъдат по-добър вариант за изграждане на дългосрочни цели. Ето защо професионалистите трябва да избират между социалните медийни платформи въз основа на основните цели на рекламната кампания. Освен това, изборът на платформата за социални медии трябва да се основава на целевата аудитория.

Изследване установява, че възрастта е важен демографски фактор за определяне на възприеманата натрапчивост на рекламата и в двете социални медийни платформи. Резултатите разкриват, че младежите възприемат по-ниска натрапчивост в рекламата, вградена в Instagram Stories, отколкото във Facebook Wall, докато по-възрастните възприемат обратното. Освен това, младежите са по-лоялни към продукти и услуги, рекламирани в Instagram Stories, отколкото във Facebook Wall. По този начин специалистите по реклама трябва да се съсредоточат върху историите на Instagram, когато са насочени към младежката аудитория и да се фокусират върху Facebook Wall, когато са насочени към по-възрастни потребители (особено към мъжете). Както беше отбелязано по-рано, правилното съвпадение на целите на кампанията и платформата за социални медии е от решаващо значение за успеха на рекламата. Администрирането на рекламите няма да бъде сложно, тъй като и двете социални медии са собственост на Facebook и по този начин рекламодателите могат да използват една и съща разработена от Facebook система за офериране, за да управляват както своите кампании в Instagram, така и във Facebook. Подобно на други системи за офериране, като Google AdWords, Facebook Ads е визуален инструмент, който позволява на рекламодателите да сегментират целта, да програмират бюджетите, разпределени за всяка кампания, и да планират рекламното излъчване. Рекламодателите трябва да бъдат обучени за използването на тази система като част от техните професионални умения, досега те обикновено се фокусираха върху Google AdWords.

Оказва се, че полът също е ключов фактор за определяне на ефективността на рекламата в платформите за социални медии. Като цяло жените възприемат рекламата като по-малко натрапчива от мъжете и освен това са по-лоялни към продукти или услуги, рекламирани в Instagram Stories. По този начин Instagram Stories изглежда е приемлив избор при насочване на посланията към жени. Във всеки случай, професионалистите трябва внимателно да проучат тези различия между половете, за да фокусират по-добре рекламните послания и стимули към правилния целеви пазар. Жените придават значение на информацията, предоставяна от връстници, което е от решаващо значение за разпространението на търговското послание вирусно. Рекламодателите трябва да използват всички нови възможности, предлагани от социалните медийни платформи, за да сегментират своите рекламни цели с подробности и прецизност.

И накрая, за да се подобри ефективността на рекламодателите, трябва да се включи икономическа перспектива по отношение на разходите за реклама във всяка медия. Ефективността е свързана не само с продукцията, но и с вложените средства за постигане на тази продукция. С други думи, цели се постигане на най-високите нива на ефективност, като същевременно се правят най-ниски разходи за постигане на тази цел.

Общ икономически показател в социалните медии е CPM (цена на хиляда импресии), колкото по-ниска, толкова по-добре. Последните проучвания показват, че разходите за реклама са много по-високи във Facebook, отколкото в Instagram. По-точно CPM може да бъде двойно по-висока за Facebook, отколкото за Instagram. По този начин, като се има предвид, че рекламите в Instagram Stories са по-евтини от рекламите във Facebook, рекламодателите трябва да използват Instagram Stories в случаите, когато кампаниите на този носител вече са по-ефективни. На свой ред, в случаите, когато рекламите във Facebook са по-ефективни, рекламодателите трябва да изчислят дали повишаването на ефективността си струва да плати увеличената цена на рекламата във Facebook.

Освен това, тези анализи трябва да се актуализират често, тъй като системата за наддаване може да бъде повлияна от специални случаи на продажби, като Коледа, „Черен петък“ и др. Нашите изследвания показват, че използването на Instagram Stories като рекламна платформа изглежда подходяща ефективна стратегия, особено когато се фокусира върху жени и млади момчета. Изграждането на профил на компания в Instagram може да бъде ефективен начин за разпространение на търговски съобщения, без да се правят допълнителни рекламни разходи на този уебсайт.

Въпреки значителния принос на това информативно сравнение, то има няколко ограничения, които отварят нови пътища за бъдещи изследвания.

Първо, сравнението не контролира конкретните реклами, излъчвани във всяка платформа на социалните медии. Въпреки че тестването на ефективността по време на навигация на реални потребители в техните профили в социалните медии увеличава външната валидност на проучването, резултатите могат да бъдат повлияни от допълнителни фактори, като продукта, например.

Второ, сравняваме Facebook и Instagram, в момента двете водещи платформи за социални медии. Включването на други социални медии може да помогне за потвърждаване на нашите хипотези в различен контекст. Всъщност следва да бъдат включени допълнителни мерки за по-добра оценка на убедителността на рекламните съобщения във всяка платформа.

Трето, по-подробно проучване на характеристиките на потребителския профил може да помогне на специалистите да проучат не само демографските фактори, но и други лични или ситуационни фактори, като начина на живот.

 Четвърто, също би било интересно да сравним ефективността на „Платени реклами“ с „Неплатени реклами“ (например истории, представени на последователи на профила на марката) в Instagram Stories.

Източник: https://olifantdigital.bg/

 


Анкета

Трябва ли да се проведат нови избори?


Резултати
Видео
Virgin Galactic представи трети космически кораб
 31.03.2021 21:33      
Видео
Един дефектен ген и зайците могат да ходят на предни лапи
 30.03.2021 21:46