Автомобили

Audi Q3 Sportback привлича с визия на купе

  04.05.2021 09:17  
Audi Q3 Sportback привлича с визия на купе
  Audi

Първото поколение на Audi Q3 дебютира през 2011 година и бързо стана един от най-успешните кросоувъри на марката не само в Европа, но и по целия свят. Второто издание на Audi Q3 се появи през лятото на 2018 г. и нарасна по размери, като вече наподобява по-големия модел Audi Q5. За клиентите, които искаха повече динамика и по-спортен външен вид, от Audi направиха стилен SUV с формата на купе, наречен Q3 Sportback.

Новото Audi Q3 Sportback е малко по-дълго от стандартния модел и достига дължина 4,50 метра, но има същото междуосие от 2,68 метра. Широчината е 1,84 метра, а височината е намалена до 1,57 метра. В основата на спортния кросоувър е леката платформа MQB, при която са използвани предимно алуминиеви сплави.

Най-забележимата разлика между новия модел Q3 Sportback и стандартното Audi Q3 е неговият скосен покрив. Новото Q3 Sportback има по-ниска линия на прозореца и разширени калници. В предната част е поставена по-голяма осмоъгълна радиаторна решетка с единична рамка и по-широки странични отвори за приток на въздух. Удължената линия на калниците е в основата на динамичния силует на автомобила. При всички модели стреловидните предни фарове са LED, а като опция се предлагат и матрични светлини.

Стандартно Audi Q3 Sportback е качено на 18-инчови алуминиеви джанти, а като опция се предлагат до 20-инчови. Задната част също се характеризира с ниско задно стъкло и рязко наклонени задни светлини. На релефния капак на багажника има два спойлера - в основата на задното стъкло и на горния му ръб. Широките рамене са подчертани от продълговатите LED светлини. В пакета S line са включени брони с контрастно лаково покритие, 18-инчови колела с 5-лъчев V-образен дизайн и осветени прагове на интериора с алуминиеви лайстни и надпис S отпред.

В салона на Audi Q3 Sportback има множество сребристи и лакирани детайли, а в най-високо оборудваната версия има тапицерия от алкантара и метални плочки на педалите. Като опция може да се поръча LED осветление с 30 различни цвята. Воланът стандартно е обшит с кожа. Пред погледа на водача се намира дигиталният инструментален панел, чийто дисплей може да бъде 10,25-инчов или 12,3-инчов. Той може да показва както скоростомер и оборотомер, така и картата на навигационната система.

Като опция се предлага и система за прожектиране на данните на предното стъкло. Компактният централен панел на Audi Q3 Sportback е насочен леко към водача и е оборудван с 10,1-инчов сензорен екран на мултимедийната система MMI Navigation plus. В салона има ниша за безжично зареждане за смартфони и общо четири USB порта. Кормилната колона се регулира по височина и дълбочина, а седалката на водача има широк спектър от настройки.

Предните седалки са много удобни и благодарение на солидните странични опори, придържат добре тялото в острите завои. Предлагат се и опционални спортни седалки, които осигуряват по-добра опора на гърба. Видимостта напред и настрани е отлична, а за изгледа назад помага камерата за заден ход.

На задните седалки мястото за краката е напълно достатъчно, а поради скосения покрив, тук могат да седна удобно хора с ръст до 1,85 метра. Задните седалки се плъзгат напред и назад в рамките на 130 мм, а ъгълът на наклона на облегалките се регулира. Това дава възможност за увеличаване на обема на багажника до 530 литра при изтеглени напред задни седалки и достига до 1400 литра при сгънати облегалки. Подът на багажното отделение се регулира на няколко нива, а капакът на багажника се задвижва електрически.

Стандартното оборудване на Audi Q3 Sportback включва електрически прозорци и странични огледала, двузонов климатроник, сателитна навигация, аудиосистема, сензори за паркиране, круиз контрол. За безопасността в салона има 6 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, технология за автоматично спиране, поддържане на лентата, разпознаване на пътните знаци и наблюдение на мъртвите зони.

Най-високата версия на оборудване добавя достъп без ключ, панорамен покрив, електрически предни седалки, 4 камери за 360-градусов обзор, автопилот за паркиране и полуавтономна система за шофиране. Опциите включват Wi-Fi, отопляем волан и 680-ватова аудиосистема с 15 високоговорителя.

Новото Audi Q3 Sportback се предлага с два бензинови двигателя с четири варианта на мощност. Базовият е 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор със 150 к.с., който се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител S tronic. И двата модела 35 TFSI са с предно предаване.

Двойното задвижване Quattro се предлага при модела 40 TFSI, задвижван от 2,0-литров бензинов турбодвигател с мощност 190 к.с. и 7-степенен автоматик S tronic. По-мощният вариант 45 TFSI S tronic Quattro вече разполага с 245 к.с. и стандартно е оборудван с автоматик и задвижване на четирите колела. Най-спортният модел в гамата на Audi Q3 Sportback е вариантът RS с мощност 400 к.с.

Екипиран за интензивно ползване с дизелов двигател, автоматик S tronic и задвижване 4х4

Ако през седмицата пътувате много в града, а през уикенда с лекота изминавате 600-700 км, най-удачният вариант за задвижването на Audi Q3 Sportback е 2,0-литровият турбодизелов двигател в модела 35 TDI, развиващ 150 к.с. Този мотор е оборудван със система за пречистване на отработените газове с двойно впръскване на AdBlue и е много чист. Двигателят има плътна тяга, тъй като максималният въртящ момент достига 360 Нм при 1600 об/мин. Дизеловият агрегат е тих и динамичен на пътя. В съчетание със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител S tronic, кросоувърът ускорява бодро и от място, и при изпреварване.

Този мотор ще се хареса на любителите на икономичното шофиране, тъй като консумира едва 5,6 л/100 км в града и 4,5 л/100 км на извънградско. Средният разход е 4,9 л/100 км, а на магистралата със скорост 140 км/ч консумацията е едва 6,4 л/100 км. Обемът на резервоара от 58 литра осигурява автономен пробег от над 1000 км без зареждане. По-мощната версия на 2,0-литровия турбодизелов двигател е със 190 к.с. и серийно е оборудвана със 7-степенна автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела, режим за всички терени и система за подпомагане при стръмно спускане.

Предлага шест режима на шофиране в зависимост от терена и ситуацията

Новото Audi Q3 Sportback се чувства еднакво добре както в града, така и на магистралата. Воланът му с адаптивен електрически усилвател прецизно променя остротата си в зависимост от ъгъла на въртене. Настройките на системата Audi drive select позволяват да изберете оптималния от шест режима на шофиране, в зависимост от терена и ситуацията - Efficiency, Offroad, Comfort, Auto, Dynamic и Individual. Универсален е режимът Auto, а в Dynamic трансмисията минава в спортен режим, отзивчивостта на педала на газта е по-директна, а управлението се изостря.

Сцеплението е много добро, за което основна заслуга има задвижването на четирите колела от системата Quattro. Спортният кросоувър се управлява уверено и прецизно. Системата за векторното разпределение на тягата не допуска поява на недозавиване. Новият модел вози относително комфортно, като окачването се справя с малките неравности и фуги, но големите дупки се усещат в купето. Като алтернатива се предлага и спортна система на окачването с по-стегнати амортисьори и кормилна уредба с по-директно управление за по-динамично шофиране на Audi Q3 Sportback.

Новото Audi Q3 Sportback вече се продава в Европа и в България, а цените стартират от 72 778 лева за базовата версия 35 TFSI с 6-степенна механична скоростна кутия и предно предаване. За опционалната 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител S tronic се доплаща 2791 лева, а двойното задвижване Quattro се предлага само за по-мощния бензинов вариант 40 TFSI, при който цените започват от 81 221 лева. Моделът с 2,0-литров турбодизелов двигател се предлага в два варианта на мощност – 35 TDI със 150 к.с., с 6-степенна механична скоростна кутия и предно предаване на цени от 75 509 лева и 40 TDI S tronic Quattro със 190 к.с. от 86 505 лева.

Технически характеристики

Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic Quattro

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия S tronic

150 к.с. максимална мощност при 3500-4200 об/мин

360 Нм максимален въртящ момент при 1600-2750 об/мин

9,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на дизел

128 г/км емисии на СО2

82 713 лева цена на модела