Шоу

161 милиона зрители са гледали Евровизия 2022

  25.05.2022 12:00  
161 милиона зрители са гледали Евровизия 2022

66-ият конкурс за песен на "Евровизия" от Торино, Италия достигна 161 милиона души по време на 3-те предавания на живо в 34 измерени пазара. Обхватът на състезанието в тези територии нараства със 7 милиона на годишна база.

Конкурсът отново се оказа изключително популярен сред по-младата публика. Сред 15-24-годишните, делът на гледане на Големия финал е нараснал с три процентни пункта спрямо 2021 г. - на 56,2%.

Страната-домакин Италия има най-голямата си публика в историята (от 2011 г., когато се присъедини отново към песенния конкурс), с 53% повече спрямо 2021 г., със средна аудитория от 6,6 милиона зрители, което представлява 41,9% от телевизионните гледания в страната.

На една трета от пазарите (13 от 34) "Евровизия" претендира за над 50% от гледаемостта, воден от Исландия с 96,4% и следван от скандинавските пазари (Норвегия - 89,1%, Швеция - 81,4% и Финландия - 72,1%).

Другите пазари, на които над 50% от общия брой телевизионни зрители гледат големия финал, са Армения, Белгия, Дания, Естония, Гърция, Литва, Холандия, Испания и Обединеното кралство.

Успехът на Испания и Обединеното кралство в конкурса (2-ро и 3-то място) също се отразява в техните рейтинги. И двете страни имат най-добрата си телевизионна аудитория през последното десетилетие.

Средно 6,8 милиона зрители са гледали в Испания, което е с 86% повече спрямо 2021 г. и най-високата им аудитория от 2008 г.

Обединеното кралство има най-голямата аудитория от всички през 2022 г. с 8,9 милиона зрители, които са гледали големия финал, което е с 20% повече спрямо 2021 г.

Това е първият път от 11 години насам, в който Обединеното кралство има по-висок рейтинг от Германия, която преди това имаше най-многобройна аудитория.

 


Анкета

Колко пари похарчихте на Черния петък?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14