Проучването не включва държавите България, Гърция и Словения.
В края на 2020 г. най-високият дял на най-новите леки автомобили (2 години и по-малко) сред държавите-членки на ЕС е регистриран в Люксембург (22% от всички леки автомобили в страната). Люксембург е следван от Франция, Австрия, Ирландия, Белгия и Швеция (всички между 16% и 17%).
![](https://img.cms.bweb.bg/media/images/640x/Aug2022/2112831252.jpg)
Снимка: Eurostat
Междувременно най-висок дял на леки автомобили на възраст от 2 до 5 години е отчетен в Люксембург и Ирландия (и двете по 28%) и в Белгия (24%).
През последните години различни страни предлагаха програми, подкрепящи закупуването на нови автомобили с ниски емисии, като същевременно бракуват старите автомобили на собствениците. Общата цел на тези програми е обновяване на автомобилния парк с автомобили с по-ниски емисии, като същевременно се стимулира икономиката. Обновяването на флота обаче е възпрепятствано от ограничения, свързани с пандемията от COVID-19 и прекъсвания на веригата за доставки.