Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията е под надслов „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕset Plastic.
Подразделения на двете търговски вериги от 10 различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на гр. Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.
Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.
Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REset Plastic, чиито устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването.
Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, мотивирайки и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.
„Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“
„Мисли глобално, действай локално“: Заставаме заедно и обединяваме усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.
За RЕset Plastic
„По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“: Със своята дългосрочна стратегия RЕset Plastic, групата Schwarz се стреми към устойчиво бъдеще. Всяко действие има за цел да гарантира, че пластмасата се използва по отговорен начин и допринася за нашето по-добро утре. Международният ритейлър развива и надгражда своите устойчиви мерки, за да подпомага постигането на заложените групови цели. Повече информация за стратегията, може да намерите тук: https://reset-plastic.com/en
За Kaufland България
Kaufland е лидер в ритейл сектора в България с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и е един от най-големите работодатели в страната, с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 62 хипермаркета в 35 града. Повече информация можете да откриете на www.kaufland.bg
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската група Schwarz и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители. Повече информация можете да откриете на www.lidl.bg