Късият летен туристически сезон в България не се дължи на лошо качество на туристическата услуга. Проблемът на България е свързан преди всичко с рекламата. Нужно е усилията да бъдат насочени към създаването на качествена маркетингова стратегия. Това коментира в Бургас д-р Франк Кванте, главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" – акционерното дружество концесионер на крайморските ни летища във Варна и Бургас, цитиран от БТА.
Той посочи, че през последните няколко години се наблюдава негативна тенденция за "свиване на крилата" на летния сезон в черноморските ни курорти. Данните за Летище Бургас, изнесени от Кванте, показват, че юли и август все още са най-натоварените месеци, що се касае до осъществени полети. Прави впечатление, че пиковете в сравнени с месеците април, май, юни, септември и октомври, са изключително високи. Устойчива се оказва и негативната тенденция за спад на полетите от и до Бургас през май и септември.
Решението е да се намери връзка с големи летища като тези във Франкфурт, Варшава и Истанбул, каза Франк Кванте. Той допълни, че са водени преговори с "Търкиш Еърлайнс" (Turkish Airlines), като компанията е проявила интерес към Летище Бургас. Очакванията са от следващата година тя да осъществява полети до и от града пет пъти в седмицата.
"31 март трябва да е празник. Това трябва да е денят, в който България открива летния си туристически сезон. И това трябва да бъде презентирано шумно по света", каза изпълнителният директор на "Фрапорт". През настоящата година ръководството на бургаската аерогара отново ще проведе няколко маркетингови тура, което ще даде възможност на представителите на бизнеса да установят нови контакти директно с партньори в чужбина. Вече има планирани събития в Германия и Полша, стана известно от думите на д-р Кванте. Той посочи, че ключови пазари за Летище Бургас остава Полша, Великобритания, Швеция, Финландия, Дания, Белгия, Австрия и др.