Според проучване на базирания в Нюрнберг институт за пазарни проучвания GfK мнозинството от жителите на Германия ходят по-малко на ресторанти заради увеличението на цените.
Проучването показва, че 52% от хората в Германия се хранят по-малко навън заради по-високите цени.
Това е мнението на 2 024 мъже и жени на възраст от 18 до 74 години, съобщиха от GfK.
Проучването, публикувано в Мюнхен тази седмица е поръчано от Баварския център по туризъм.
Тенденцията би могла да се засили от повторното увеличение на данъка върху добавената стойност или ДДС, който в началото на тази година достигна 19 % от 7 %. Той беше намален на 7% по време на пандемията COVID-19 и ресторантьорите молеха правителството да го запази в този размер, но то отказа.
Повече от половината от анкетираните заявиха, че по-високият ДДС ще бъде причина за по-малко посещения в ресторантите, ако доведе до допълнително увеличение на цените.
Въпреки това проучването установи, че малко под една четвърт от анкетираните се хранят навън поне веднъж или повече пъти седмично, а други 28 % се хранят поне веднъж месечно.
От друга страна, 16% заявяват, че никога или почти никога не се хранят навън. Половината от тази група заявяват, че не могат да си го позволят.
С 64% италианската храна е най-популярната кухня сред клиентите, следвана от немската или регионалната кухня с 54%.