Големи промени се очакват при търговците на шоколад. През миналата година от Mars направиха малка корекция в грамажа на своя десет Galaxy. Лакомството беше свито с 10 грама, без да се намалява цената му. Някои потребители се изненадаха, но не и производителите на какао, съобщава в свой материал Bloomberg.
Компанията изглежда се насочва към нова формула. Когато цената на какаото се повиши, започни да продаваш десерти с по-малко шоколад. Цените на какаото достигнаха рекордни стойности и в момента не се очаква промяна.
Това стана след климатичните промени в Западна Африка. Това означава, че най-големите производители в света не мoгат да достигнат нужното производство. На 22 февруари фючърсите достигнаха до 6000 долара на тон какао. Представителите на производители на десерти обясняват, че работят, за да поемат нарастващите разходи за суровини. Намаляването на грамажа не е решение, което производителите на десерти да вземат лесно.
До този момент поскъпването се прехвърляше на потребителите. Шоколадът обаче не е основна стока и всяко повишаване на цените може да доведе до спад в потреблението. При продължаващо поскъпване потребителите са най-склонни да намалят разходите за десерти, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.
За да преодолеят проблемите от поскъпващата суровина, производителите свиват грамажите, автоматизират производството и промотират продукти с по-малко какао. Nestle наскоро представи нови десерти от своята Aero линия. Шоколадовите блокчета са около 36 грама, но компенсират с известните въздушни джобове. От Hershey представят десерти, разчитащи на частично потапяне в шоколад, а не на пълно покритие.
Днес 40 процента от шоколадовите десерти, продавани в САЩ предлагат разнообразен пълнеж. Говорим за карамел и плодове, които компенсират какаото. Все повече производители компенсират какаото с палмово масло, промотират сладкиши с много карамел и различни масла. Намаляват грамажа на бомбоните, въпреки че това успява да остане незабелязано.
В топлите страни разнообразяването на съдържанието на какао е отдавна позната практика, защото високите температури водят до бързо топене на десертите. Много производители на шоколад купуват какао от борсите с до осем месеца предварително, за да намалят риска от поскъпване. Сега този срок е паднал до шест месеца. Очакванията са все повече компании да се насочат към продукти, които разнообразяват шоколадовото съдържание.