Икономика

Бум на туризма в Африка, големи вериги откриват обекти за $3000 на вечер

   
Бум на туризма в Африка, големи вериги откриват обекти за $3000 на вечер

Големите хотелски вериги, сред които Marriott International Inc. и Hilton Worldwide Holdings Inc., са на път да увеличат повече от два пъти присъствието си в Африка през следващите години, тъй като континентът преживява бум в туризма.

Marriott, която миналата година откри JW Marriott Masai Mara Lodge в Кения със стаи със средна цена от над 3000 долара на вечер, има повече от 138 хотела в процес на изграждане в Африка, докато Hilton има 72 обекта в процес на изграждане, според доклад на W Hospitality Group. Hyatt Hotels Corp. планира да добави още 11 обекта на континента, сочи докладът.

Базираният в Лагос, Нигерия, специалист в областта на туризма установи, че общият брой на хотелските стаи, управлявани от големите вериги на континента, се очаква да нарасне със 75% до 175 346 през следващите години. Очаква се повече от три четвърти от обектите да бъдат от по-висок клас или луксозни.

"Има огромна концентрация на нови хотели и курорти в луксозния и по-високия клас и почти нищо в икономичния и средния клас", казва в интервю Тревър Уорд, управляващ директор на W Hospitality Group. "Надявам се, че това ще се случи."

Сред последните попълнения на хотелската сцена в Африка са Nobu Hotels, които дебютираха на континента миналата година с филиал в Маракеш. Meliá Hotels International SA също отвори Ngorongoro Lodge в Танзания, където престоят обикновено може да се резервира за повече от 1100 долара на ден.

Държавите в Африка са готови да се възползват от ръста на туризма на континента след пандемията. Според специализираната туристическа компания Go2Africa през първите три месеца на 2023 г. търсенията в Google за африкански сафарита например са се увеличили повече от два пъти в сравнение със същия период година по-рано.

Въпреки това континентът представлява много малък дял от световната хотелиерска индустрия. Hilton, например, е открил миналата година почти 400 обекта. Само два от тях са в Африка. А от 560-те нови обекта, които Marriott открива през 2023 г., само четири са на континента, се посочва в доклада на W Hospitality Group, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

От 524-те обекта, които хотелиерите в момента планират да открият в Африка, повече от една четвърт се очаква да започнат да приемат посетители през тази година, казва Уорд. Останалите обекти се очаква да дебютират през следващите шест години, каза той.

"Много е трудно да се набира финансиране за хотели в световен мащаб, а когато се добави и факторът Африка, става още по-трудно", казва Уорд. "Разходите просто се увеличават и когато цената се повишава, докато се строи, става много трудно да се преодолее тази финансова пропаст."


Анкета

Зависи ли как ще гласувате от предизборната кампания на кандидатите?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14