Икономика

Слънчев бряг влезе в топ 100 на най-добрите плажове в света

   
Слънчев бряг влезе в топ 100 на най-добрите плажове в света
  google

За да бъде нареден сред най-добрите плажове в света за един плаж се съди по визуалното им очарование - фин пясък и чиста синя вода. Това е първата селекция, която се разширява и включва разнообразни критерии, като например стойността за местната общност, предложения за начин на живот и културно значение, съобщава Beach Atlas, цитиран от bTV.

В тазгодишната класация, на 84-а позиция се нарежда плажната ивица на Слънчев бряг.

Първите 3 позиции заемат съответно: Бора Бора; Болдърс бийч (ЮАР); Уайкики бийч (САЩ).Няколко са критериите, по които плажовете биват оценявани:

Класическа красота: Плажове, които въплъщават традиционния образ на идеалната картичка с фин златист пясък, чиста синя вода и живописни пейзажи.

Парти и лайфстайл: Когато се замислим за тази категория, се сещаме за Ибиса с нейния световноизвестен нощен живот и енергични партита на плажа или за Дубай, който олицетворява лукса на плажа със своите ексклузивни курорти и изискана атмосфера.

Разнообразие, равенство и приобщаване: Приобщаващи плажове, които гарантират, че всеки посетител се чувства представен и комфортно, независимо от неговия произход, идентичност или способности.

Природно разнообразие: Този критерий отбелязва разнообразието на естествените плажни ивици - от езера и речни брегове до уникални образувания. Той също така подчертава богатата флора и фауна, подчертавайки екологичното богатство на тази среда.

Общност: Плажове като Копакабана в Бразилия са неразделна част от идентичността и социалния живот на своите градове. Те не са просто туристически атракции, а места, където процъфтяват местната култура и общественият живот.

Културна значимост: Плажове с историческо значение или силно присъствие в поп културата, включително увековечени в киното. В него се посочват плажовете, които са си спечелили културна репутация, надхвърляща естествената им красота.

Как се прави подборът?

Процес на подбор е комбинация от мненията на експерти по пътувания и инфлуенсъри, като е основан на данни и е силно повлиян от човешкия опит.