От 7 май въвежда промяна в движението на влаковете, които пристигат и заминават от Централната гара в София от и към северното направление - Мездра, Видин, Варна, Русе.
Това се налага заради модернизацията на коловозното развитие на гарата, обясняват от НКЖИ.
В железопътния възел ще бъде преустановено движението на влаковете от шести до дванадесети коловози. Очаква се строително-монтажните работи по коловозното развитие на Централна гара София да продължат 15 месеца. Конкретните промени в разписанието на влаковете ще бъдат публикувани в електронния пътеводител на БДЖ на адрес https://razpisanie.bdz.bg/bg.
През този период за обслужване на влаковете по направленията София - Подуяне пътническа, София - Волуяк и София - Захарна фабрика ще бъдат въведени в експлоатация вече ремонтираните трети, четвърти и пети коловози, като пътниците ще могат да ползват първи, втори и трети перони на Централна гара София.
Предстоящите дейности ще засегнат най-вече влаковете по северното направление Мездра - Видин/Варна/Русе, част от които ще приключват и започват движението си в/от жп гара София-Север.
Пътните ще бъдат извозвани от и до Централна гара София с електромотрисни влакове, които ще извършват трансфери на пристигащите и заминаващите пътници до и от жп гара София-Север. За тези влакове е осигурена единствената възможност за достъп до гара София, като те ще пристигат и заминават само на тринадесети челен коловоз при шести перон.
Най-натоварените сутрешни пътнически влакове, които пътуват от Искърското дефиле, ще се движат директно до Централна гара София, без да се налага пътниците от тях да се прекачват на жп гара София-Север. Без прекачване ще пътуват и нощните композиции между София и Варна през Горна Оряховица, които ще се движат по обиколно трасе през Курило и Илиянци - Казичене - Искър.
Модернизацията на коловозното развитие на Централна гара София попада в обхвата на проект „Развитие на железопътен възел София: железопътен участък Централна гара София - Волуяк“ и се финансира по Механизъм за свързване на Европа.