ГЕРБ-СДС ще вкара 80 депутати в 50-ото Народно събрание, спрямо 69 сега. При ПП-ДБ има спад – от 64 народни представители до 55 в следващия парламент.
Това показват резултатите от националното проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“, проведено сред 1007 лица над 18 г. в страната в периода 27 април – 9 май по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
При ДПС се очаква ръст – от 36 на 41 мандати. „Възраждане“ ще вкара двама депутати повече в 50-ия парламент – 39. При БСП също ще има ръст – от 23-ма представители в 49-ото НС на 25-ма в 50-ото, показват още данните.
Според проучването ГЕРБ-СДС отново ще има шестима евродепутати. ПП-ДБ ще вкарат четирима, „Възраждане“ – трима, ДПС – двама, толкова ще има и БСП.
Коалицията ГЕРБ-СДС е първа, ползвайки се с подкрепата на 26% от избирателите на парламентарния вот и с 26,4% за евроизборите. Коалицията „Продължаваме промяната-Демократична България“ е втора със 17,7% при изборите за народни представители и с 18,6% за евродепутати.
ДПС е трета сила – 13,2% подкрепа на парламентарните избори и 11,7% на евровота. „Възраждане“ би получила 12,9% в изборите за НС и 11,1% в изборите за членове на Европейския парламент. БСП е на пето място с 8,1% на парламентарните избори и 8,4% на европейските.
Според прочуването под чертата на парламентарния вот остават „Има такъв народ“ с 3,2%. Партията на Слави Трифонов има 2,4% подкрепа за евровота.
Новосъздадената коалиция „Солидарна България“ на Мая Манолова и Ваня Григорова получава 1,8% за изборите за Народно събрание и 2,3% на евроизборите. Коалицията „Синя България“ ще има 1,4% на парламентарните избори и 1,5% на европейските.
8,7% са посочили, че не са решили за кого ще гласуват на парламентарния вот, а 10,1% се колебаят за евровота. Над 3% биха отбелязали „Не подкрепям никого“ и в двата вида избори.
45,8% от анкетираните са отговорили, че ще гласуват в изборите за народни представители, а 43,9% - за членове на Европейския парламент.
--------------------------------------------------
Резултатите са от националното проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“, проведено сред 1007 лица над 18 г. в страната в периода 27 април – 09 май 2024 г. по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.