Проектът е на повече на 12 години, претърпял е много промени. Крайният вариант е на повече от 4 години. Ние го следим и сме давали мнение за него. Това заяви Иво Делин, председател на Сдружение "Велоеволюция" в предаването "Денят започва" по БНТ.
По думите му проектът осигурява безопасност на велосипедистите. "Когато велоалеята е от двет страни на пътя е много по-естествено и безопасно. Проектът не е готов. Има да се променят светофарни режими, да се нанесе маркировка", каза още той.
Последните мандати в СОС се проповядваше велосипедни ленти без обезопасявания. Повечето шофьори очават да има "велоалея" и те да паркират там. В момента виждаме как трябва да се направи велоалея, посочи Делин.
Той отбеляза, че велоалеите в София са под 80 км.
Според Диана Русинова с този проект са нарушени разпоредбите на Закона за движение по пътищата.
Тази организация на движението е незаконосъобразна. Ако се случи инцидент, кой ще носи отговорност? Общината ни даде проект, който е незаконен, смята Русинова.
"Позицията на Столичната дирекция на вътрешните работи е самият проект не е съгласуван по надлежния ред от отдел "Пътна полиция". Няма внесена никаква документация от страна на Столична община". Трябва да се прегледа по проект начинът на поставяне на маркировката", допълнителните съоръжения, които се поставят по спирките, изграждането на самата велоалея, нейната ширина, големина и трасе. Ще трябва едномесечен срок на нашите инженери да се запознаят с проекта и да дадат становище", заяви Николай Крушарски, началник "Пътна полиция" към СДВР.
По думите му тъмните колчета биха се забелязвали по-трудно от водачите в по-тъмната част на деня.