След 15 часа чакане на Летище Станстед в Лондон, полетът на нискотарифната авиокомпания Ryanair за София най-накрая е осъществен в 10:30 ч. местно време (12:30българско време). Това съобщиха за TravelNews пострадалите български пътници. Те трябваше да излетят в 19:40 ч. вчера (25 юни 2024 г.) с вечерния полет, но това не се е случило. Първоначално половината пътници са били качени, но върнати с обяснението, че самолетът не е готов. След това полетът е отложен с два часа, после отново за през нощта, а по-късно насрочен чак тази сутрин в 8:30 ч, но отново не е изпълнен. Последно е бил обявен за 10:30 ч, обясниха хората.
Сред пътниците има много деца, а и британски туристи, които идват на почивка по Българското Черноморие.
„Нямаме информация за причините в закъснението, но ни дадоха ваучери за вода и храна“, казаха потърпевшите. От Ryanair също не коментираха случая до този момент. Според пътниците става въпрос за липсата на персонал за самолета.
Пейо Майорски, председател на Асоциацията за защита на потребителите, коментира пред TravelNews, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите Европейския потребителски център в София, който ще ви съдейства без такси. Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.