Анализи

Атанас Димитров: Туризмът ни трябва да усеща гърба на държавата

   
Атанас Димитров: Туризмът ни трябва да усеща гърба на държавата

Туризмът е пътуване, настаняване, хранене, преживяване. 
България има много какво да покаже и да даде и като атмосфера, и като природа, и като интериор на местата за отсядане. Секторът обаче се нуждае от държавен гръб – дори само за реклама.

Това коментира пред БНР-Радио София Атанас Димитров - зам.-председател Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).

Той посочи, че в Турция, Гърция, Хърватска се влагат много средства за промотиране по всякакъв начин.

"Държавата там подкрепя туризма. Нито един лев, вложен в реклама, не е загубен. Има какво да подобрим, стараем се и се развиваме. Трябва да разберем, че подкрепяйки нашия, българския туризъм, подкрепяме себе си. Гърция е създала усещане за безметежност, но качеството на продуктите не е чак толкова по-различно. У нас също има вкусна храна. Ходих в Италия, но там пици вече правят имигрантите им.  Най-хубавата пица съм ял в България. Бих сравнил нашия сектор със спорта - занимават се предимно млади хора."

По думите на Димитров у нас има добре подготвени кадри, но не са достатъчно. Внос на работна ръка от трети страни не е устойчиво решение.

Той добави, че българските плодове и зеленчуци са с различен, хубав вкус и това се отразява на храните, които се приготвят и предлагат, но документирането при снабдяването затруднява и производители и потребители в туризма.

"Може би е добре да се обособят специализирани тържища с български стоки за задоволяване на нужното количество в сектора."/бнр


Анкета

Ще гласувате ли на нови избори през есента?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14