Икономика

Така ще изглеждат новите влакове на софийското метро (СНИМКИ)

   
Така ще изглеждат новите влакове на софийското метро (СНИМКИ)

Чешката компания Škoda Group публикува във Facebook снимки от процеса на производство на новите влакове за метрото в София.

"Тези влакове скоро ще подобрят ежедневното пътуване на безброй пътници в българската столица", пишат още от компанията.
На Софийското метро ще бъдат доставени 8 нови четиривагонни метровла­ка от един от най-големите европейски индустриални конгломерати – „Škoda“, съобщават от Метрополитен.
Предвижда се влаковете „Шкода” да влязат в експлоатация по линии 1 /Люлин – Младост/, 2 /Надежда – Лозенец/ и 4 / Обеля – Летище София/ през 2026 г. Цeлтa e дa пoдпoмoгнaт нoвaтa cтaнция мeждy „Cливницa” и „Oбeля”, чието строителство започна в началото на октомври, и дa пoзвoлят пo-мaлĸи интepвaли нa чaĸaнe.

Конструкцията на дългите 80 метра влакове ще обезпечава работата им в тунели, както и на открити участъци. Челните вагони пред кабината ще бъдат оборудвани с автосцепка за механичното свързване и съединението на пневматичните магистрали, с възможност за куплиране със съществуващите вагони от серии 81-717 и 81-740, както и с маневрените локомотиви, налични в депо „Обеля“. Токоснемането на влаковете се осъществява от контактна (трета) релса. Захранването е с постоянен ток и номинално напрежение 750 ± 250 V.

Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта АЛС/АРС - 2 от 6 честоти, за съвместна работа със съществуващите честотни канали на пътното оборудване с честоти 75, 125, 175, 225, 275, 325 Hz. Тази система гарантира безопасното движение на влаковете по съществуващите метролинии, като ще се регулират скоростите на движение в отделните участъци и пред­отвратяване на застигане на влаковете по трасето.
Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели с ротор на късо. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно - реостатно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командо-контролер.


Анкета

Как се спасявате от жегата?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14