Икономика

С 1,5 млн. лв. УХТ стартира програма за оптимизация и модернизация на обучениет

   
С 1,5 млн. лв. УХТ стартира програма за оптимизация и модернизация на обучениет

На своето редовно заседание, проведено на 31 юли 2024 г., Правителството одобри програма за оптимизация на разходите и структурата на Университета по хранителни технологии. Програмата цели финансово да подкрепиуниверситета в процеса на трансформация за постигане на интердисциплинарно и иновативно обучение.

За изпълнението на мерките от програмата, висшето училище ще получи средства в размер на 1 483 396 лв. през настоящата календарна година. С това финансиране, наред с оптимизиране числеността на персонала и структурата, университетът ще ускори дигитализацията, като внедри пълноценно системата „Дигитален университет“, включително електронна главна книга и електронна студентска книжка. Не предвиждаме съкращения на кадри, ще освобождаваме само хората в пенсионна възраст, коментира ректорът проф. Галин Иванов.

Основни акценти в програмата са модернизирането на учебните планове и програми, разработването на нови хибридни специалности и задълбочаването на връзката „Образование – бизнес – наука“, заяви зам.-ректорът доц.Кирил Михалев. 

УХТ ще работи още по-активно за привличане на кандидат-студенти чрез прилагане на нови форми на комуникация със завършващите средно образование. Висшето училище ще продължи провеждането на най-голямото национално ученическо състезание „Млади изследователи“, което УХТ организира успешно в последните три години, посочи доц. Десислава Вангелова, функционален декан по студентска дейност. Заедно с това, открити лекции, мастър класове и практически демонстрации ще бъдат провеждани от преподавателите и експерти от бизнеса. Академичното ръководство се ангажира и с привличане на чуждестранни студенти в бакалавърски и магистърски програми на английски език.

Програмата е за период от две години ‒ от 2024 г. до 2026 г. Реализирането на мерките ще даде възможност на висшето училище да подобри качеството на обучение на студентите и докторантите, както и средата за академично развитие на преподавателите.