Големият шум, свързан с лекото увеличение на непреминалите ГТП автомобили, води до корекции и промени, но няма да доведе до нещо кардинално. И причината е, че България от години е поела ангажимент за ограничаване на вредните емисии, от който не може да се избяга. Просто всяко следващо правителство гледа горещият картоф да не е в ръцете му, но реално от него отърване няма, пише сайтът carmarket.bg.
Но сензация няма, министър Гвоздейков го потвърди, като извади информация, че увеличеният брой непреминали ГТП заради високи нива СО2 е 0,71%.
Но в крайна сметка и той се принуди да направи нещо по темата, за да се успокои общественото мнение. Затова в момента за обществено обсъждане (30 дни) са подложени промените в Наредба Н-32, касаещи периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства.
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков сформира работна група, чието заключение е, че неизправностите, свързани с емисиите на отработените газове не засягат пряко пътната безопасност. До момента тези неизправности бяха квалифицирани като „опасни“ и превозните средства се спираха от движение.
С настоящите промени в Наредба Н-32 се предвижда неизправностите относно емисиите в отработените газове от МПС да се класифицират като „значителни“. В този случай на собствениците на превозни средства се дава срок за отстраняването им, след което отново преминават технически преглед. Друга промяна в Наредбата предвижда срокът за отстраняване от 14 дни да стане на 30 дни.
Но това не означава, че колите без или със запушени катализатори ще могат да минат ГТП. Затова бе направена промяната и пунктовете бяха свързани с държавните органи, за да се прекрати порочната практика.