Главчев като по-обигран и опитен прави разумен подход относно Калин Стоянов и евентуални други промени в кабинета, решил е да си направи своите вътрешни совалки и допитвания. Очакванията са в посока, че не може и политическата криза и насрочването на избори да бъдат жертва на един човек. В системата на МВР сред политиците има и други хора, които биха могли да поемат ръководството на Министерството на вътрешните работи, заяви в "Деня започва"по БНТ социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова.
По думите ѝ поведението на президента Румен Радев е ясна демонстрация на промените в Конституцията, които са довели до този блокаж.
"Използва всички свои неформални механизми. Домовата книга е много изчерпана. Връщането на Главчев показва завъртането в кръг на ситуацията. Трябва да се върви към преодоляването на тази криза, да се върви с бързи стъпки към организирането на новите избори, другото би било злоупотреба с власт", допълни Боряна Димитрова.
Поясни, че кампанията е една и съща и повтаря едни и същи неща.
"Не очаквам ръст на избирателна активност, а да остане на тези ниски нива", заяви Боряна Димитрова.
Тя не допуска директно разделяне на две на ДПС, а период на по-слаб резултат на ДПС, не с такава голяма тежест, каквато видяхме в последния парламент, където беше втора политическа сила преди да се разцепи, но с голямото неизвестно какво става с евентуална партия на Пеевски.
Боряна Димитрова коментира сандала със списъка с имена на учители, които са се подписали против промените в Закона за училищното и предучилищното образование, изготвен от "Възраждане", така:
"Ако част от хората, които са далеч от циничните сметки на политиците, са се чудили за какво е този закон, какво регулира, има ли смисъл от него, мисля, че след излизането на тези списъци нямат никакво чудене за смисъла и целта му. Няма за предмет регулиране на отношения вътре в училището, няма за предмет училищното образование, промените в Закона за образованието увеличават разделението в обществото, имат политически цели. Учителите, които вчера бяха нарочени в тези списъци, имат дългогодишен опит и те много ясно казаха, че пропаганда в училище няма. Този закон няма своите цели вътре в училищното образование. Той има своите цели навън - да стигматизира, да догматизира хората и бих го свързала със сегашната политическа ситуация".
Тя е категорична, че приемането на един закон, особено такъв, който касае младите хора, който касае формиращи се хора, изисква много внимателна гледна точка, защото той вкарва бацила на поляризацията, разделението, увеличава разделението в българското общество, още по-лошо - в училището, което е абсолютно вредно.