"БДЖ няма да е на печалба. Никога железницата не е била на печалба. Тя косвено е на печалба, защото осигурява мобилност на хората, на бизнеса и оттам държавата печели. Въпросът е друг - че за всяка област ние трябва да имаме някаква разписана програма - с финансиране и отговорности. Докато не стане това, всеки следващ министър ще се снима, следващият може да докара вагони от Сингапур, които са най-добрите".
Това коментира пред БНР Симеон Ананиев - член на УС на Асоциацията на железопътните предприятия.
По думите му министърът трябва да е политическо лице, което да има около себе си екип от експерти, а "не екип от фирми, които трябва да спечелят дадени поръчки". Той призова да приемем 20-годишна програма за БДЖ. В предаването "12+4" експертът заяви, че познава досегашния министър на транспорта Георги Гвоздейков. Според него министерската служба го е променила в негативна посока.
"Бившият министър мисля, че беше "превзет" от пиарите, които го водиха да се снима, преди нещата да са се случили", посочи той и изказа мнение, че в България политиката се е обърнала на пиар.
Ананиев се е опитал да му покаже една сериозна грешка, но той не го е чул: "Преди да купиш тези вагони, трябва да знаеш, че парите за купуване на техника - още толкова трябва да имаш за съпорт, т.е. да обучиш кадри, да осигуриш части и експлоатация, а такива пари няма".
Той познава и номинираната за нов транспортен министър Красимира Стоянова. За нея каза, че е много добър професионалист, юрист, принципен и отговорен човек. Но:
"През нея минават всички поръчки. Това, което много ме притеснява, е, че тя ще бъде подложена на много голям натиск. /.../ Много неща ще ѝ дойдат на главата. БДЖ ще е едно от малките неща. На Красимира Стоянова хич няма да ѝ е лесно".