Икономика

Healthy Bars строи нова фабрика за протеинови барчета край София

   


Българската компания за протеинови барчета Healthy Bars планира да изгради нова фабрика в местност „Толева махала“, район „Връбница“, Столична община. Фирмата е входирала инвестиционното си предложение в РИОСВ-София, а в разговор с Economic.bg от там уточниха, че новото производство ще разкрие 45 нови работни места и ще въведе нова гама продукти.

Компанията към момента има една производствена база в промишлена зона "Илиянци" с две поточни линии и 105 души персонал.

Healthy bars продава продуктите си в 46 държави по света.

Работим с различни по вид клиенти – директни ритейл вериги, големи спортни брандове. Най-големите пазари за нас са Германия, Нидерландия, Гърция, Скандинавия“, казва Валентин Стрекаловски, съосновател и управител на фирмата.

Компанията все още не е решила дали след като изгради новата си фабрика ще затвори съществуващата, но е планирано новото производство да е с капацитет половин милиард барчета годишно.

С пускането на новото производство ще погледнем по-сериозно към САЩ и Азия“, уточнява Валентин Стрекаловски.

Инвестицията в новата фабрика ще е около 30 млн. лв.

продуктиБизнес модел

Компанията работи по-все още не толкова развит бизнес модел в България, когато става въпрос за хранителната индустрия – произвежда за частни марки.

Рецептата и технологията са на Healthy Bars, а опаковките – на клиентите. Така продуктите се продават под различни брандове. Рецептата за съдържанието на баровете обаче е собственост на Healthy Bars и се пази в тайна.

В момента правим само протеинови барове. В новата фабрика обмисляме да стартираме производство на нов вид продукти, но за момента не мога да кажа какви“.

История на компанията

Зад създаването на Healthy Bars стоят двама състуденти от Университета за национално и световно стопанство (УНСС) – Мавитиан Чифтчи и Валентин Стрекаловски. Двамата основават дружеството „Хелти барс“ ООД през 2015 г.  

В началото започват с производство на мюсли барчета и техните продукти присъстват в почти всички вериги в България, но търсенето е доста малко.

Започват да участват в различни изложения в Европа и виждат възможност за продажба на сурови барчета, която в последствие се оказва доста добра ниша.

След неуспешния старт в България, сега сме на крачка от сериозно навлизане отново на българския пазар“, казва Валентин.

Той споделя още, че компанията се отнася изключително отговорно и към въглеродния отпечатък, който генерира.

В новата фабрика освен соларни панели и възможност за използване на дъждовната вода, ще бъде създадена и система за калкулиране на въглеродния отпечатък“, споделя Валентин.