Анализи

Джи Пи Груп гушна Николай Михайлов – Трейса за 142 млн. лв. от метрото

   


Седем компании и обединения от фирми са подали документи за участие в обществената поръчка на общинското дружество „Метрополитен“, с която първата линия на софийското метро ще бъде разширена с две нови станции в „Люлин“. Търгът е разделен в две обособени позиции, като за първата кандидатите са четири, а за втората – три.

Прави впечатление, че известните строители „Джи Пи Груп“ и „Трейс Груп Холд“ на Николай Михайлов-Трейса са се обединили за участие в тази процедура. В предишни подобни търгове те участваха като конкуренти. За първия лот двете фирми са под наименование „Метро Билд Люлин“, като в консорциума влиза още „ЧВМ Консулт“. Бъдещата метростанция „Царица Йоанна“ искат да стоят още ДЗЗД „Метро Люлин Запад“ с основен участник „Геострой“ и фирмите „БС Конструкция“ АД и „Монолит София“ АД.

За строежа на втората метростанция, която ще се казва „Струма“, се състезават три консорциума – „Метро Люлин“ с участието на „Обонато Билд“, „Геострой“ и „Смарт Билд Дигитал“, „Метро Люлин 2024“, в който влизат „Джи Пи Груп“ и „Трейс Груп Холд“, както и Обединение „Метролиния 1 – 2024“ на „Монолит София“ и „Х.С.С.“

Общата прогнозна стойност на търга е 142 млн. лв. без ДДС, като цената на всяка от станциите е съответно 68 млн. и 74 млн. лв. Набирането на оферти бе открито през април и първоначалният краен срок за внасяне на документи бе 18 юли, като впоследствие той бе удължен до 19 септември. Времето за изграждане на двете станции е планирано на 36 месеца след откриването на строителната площадка.

По-близката спирка до Околовръстното ще е с дължина 159 м и с подземна разгъната застроена площ от 4,6 дка. Дължината на пероните ще са по 105 м, а широчината им ще е 4,5 м. Предвидени са 6 вход-изхода, като две от тях ще правят връзка с бъдещ буферен многоетажен паркинг, който не е предмет на обявената поръчка. Втората метростанция ще е с дължина 164 м и с подземна РЗП от 6,6 дка. Дължината на пероните ще е 102 м, а широчината им – от 4,70 м до 5,70 м.

В момента се строят 10 нови станции на столичното метро. Три от тях са част от третия метродиаметър и представляват продължение на линията от ж.к. „Хаджи Димитър“ към ж.к. „Левски“. Други шест спирки отклоняват същия диаметър след „Орлов мост“ към Военна академия, ж.к. „Гео Милев“ и „Слатина“ до зала „Арена Армеец“ и бул. „Цариградско шосе“ при Окръжна болница.

В още по-напреднал етап е изграждането на станция от първия лъч, който се намира между съществуващите „Обеля“ и „Сливница“. Тя ще прави връзка с нова ж.п. и нова автогара, които ще обслужват пътници от и за Кюстендил, Банкя, Божурище, Сливница и Драгоман.

Освен тях неотдавна Столичната община представи и проекта за продължение на метрото след МС „Витоша“ към квартал „Кръстова вада“ и „Студентски град“./Narod.bg