В Югоизточния технологичен университет (SETU) в Карлоу, на 80 км от Дъблин, бе дадено начало на нова четиригодишна програма „Създаване на съдържание и социални мрежи“ (Content Creation and Social Media), която обучава бъдещи инфлуенсъри, предаде АФП.
Професията инфлуенсър се появи съвсем наскоро, но привлича много млади хора от поколението Z, родени между 1997 и 2012 г. „Този вид дейност се разраства с неимоверна сила“, каза пред АФП Ирене Маккормик, директор на програмата, която е първа в Ирландия. Целта й е да обучи начинаещите инфлуенсъри как да превърнат съдържанието, което създават в платформи като Инстаграм, ТикТок и ЮТюб, в източник на доходи.
След двегодишна подготовка курсът е акредитиран и миналия месец посрещна първата си група от 15 студенти.
Терминът „инфлуенсър“ определя добре познато лице в социалните мрежи, което използва своята известност, за да препоръчва, популяризира или предизвиква интерес към продукти и марки, често срещу заплащане.
(БТА)