Mercedes-AMG One е преди всичко хибриден суперавтомобил. Той е технически шедьовър с мощност от 1049 к.с., демонстриращ какво може да постигне Mercedes, когато събере своя колективен гений, за да интегрира двигател от болид, спечелил световното първенство на Формула 1 през 2016 г., в улично легализирано превозно средство.
Mercedes-AMG One е оборудван с 1.6-литров V6 с един турбокомпресор. Турбото на практика е разделено между входа и изхода, което позволява електромотор с мощност 120 к.с. да се намира в средата му и да подава налягане много преди изгорелите газове да го подготвят. Това е, което коментаторите на Формула 1 наричат MGU-H и то ефективно намалява турбо дупката. В AMG One такава няма.
На гърба на двигателя с вътрешно горене, който произвежда 566 к.с. (забележителните 353 к.с. на литър), се намира по-голям електромотор с мощност 161 к.с. и двата задвижват задния мост. Всяко от предните колела има по още един електромотор с мощност 161 к.с.
AMG One има изключително здрава и лека карбонова монокок конструкция, използвана във Формула 1. Тази конструкция интегрира директно мощния двигател и изключителната скоростна кутия, които служат като основа за шасито. Новоразработената автоматизирана 7-степенна ръчна трансмисия с 4-дисков състезателен карбонов съединител е идеално съчетана с този високопроизводителен хибрид от Формула 1. Този двигател достига до 11000 об./мин и позволява на автомобила да развива скорости до 352 км/ч.
Не само в своите показатели, но и в линиите си, AMG One ясно демонстрира своето наследство от Формула 1. Въздушният отвор на покрива, който елегантно преминава във вертикалната “плавник на акула,” изпускателната тръба с голям кръгъл отвор и два по-малки отвора, както и уникалното лаково покритие, идват директно от света на премиум класа. Но това не е самоцел – всяка подробност от мускулестия дизайн на ONE е част от цялостната концепция: оптимизиране на цялостната производителност на автомобила.
Резултатът? Максимално удоволствие от шофирането с върхови показатели.
Интериорът на AMG One е изпълнен с донякъде противоречиво оборудване. Имате круиз контрол (наречен “pit limiter” на волана) и сензорния екран от A-Class с всякакви функции за инфотейнмънт и измерване на обиколки. Междувременно, воланът е снабден с LED лента, която ви предупреждава кога да смените предавка и бутони за управление на дългите светлини, DRS (Drag Reduction System) и усилване на EPAS (Electric Power-Assisted Steering) и избор на неутрална предавка. В долната част на волана се намират същите бутони за режими и превключватели, познати от всяко AMG.
Всеки един AMG One се сглобява ръчно в завода на AMG в Ковънтри. От Mercedes казват, че производството на този шедьовър наподобява направата на луксозни часовници, където всеки детайл се проверява многократно.