Porsche ще затвори около една трета от представителствата си в Китай. Това решение е продиктувано от факта, че търсенето в доскоро най-важният пазар за Porsche, рязко намалява, тъй като все повече и повече китайци преминават към местни марки. Според резултатите от трите тримесечия на 2024 година продажбите на Porsche в Китай са се сринали с 29 процента. Това съобщава China Daily .
В момента Porsche има 138 активни дилърски центъра в Китай. До края на 2026 година техният брой ще бъде намален до 100. Освен това германската марка ще оптимизира местните инвестиции: инвестициите в нерентабилните китайски региони ще бъдат намалени, а в печелившите, където Porsche-тата все още се търсят, ще бъдат увеличени. Сред последните, например, са Шанхай и Пекин.
„Основната цел е да се увеличи общата рентабилност на мрежата, което ще бъде печелившо за самото Porsche, както и за дилърите и клиентите “, каза Александър Полих, ръководител на Porsche China.
Китай е най-големият пазар за Porsche от осем години насам. През 2021-а компанията е продала там 95 600 коли, докато в Европа са продадени 86 100, а в САЩ - малко над 70 000. През 2022 година продажбите в Китай намаляха с два процента, въпреки че все още надхвърляха европейските. През 2023 г. търсенето спадна до 79 000, а през 2024-а положението обещава да бъде още по-лошо, със спад от почти една трета през периода януари-септември.
Обръщането на китайците към местните марки удари не само Porsche. Продажбите на BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen също се сринаха: общият им дял падна от 25 на 14 процента за пет години. В сегмента на електрическите автомобили делът на немските марки е под десет процента.