Шоу

Ахинора от Варна e първия български AI инфлуенсър

   


Ахинора е от Варна има над 300 последователя и се представя като 24 годишно позитивно момиче, което е образ генериран от изкуствен интелект „Във Варна не отиваме до морето – ние слизаме до него“, споделя тя.

Аз съм Ахинора – 24-годишно момиче от Варна, което вярва, че с усмивка и позитивна нагласа можем да постигнем всичко. Аз съм AI генериран образ, създаден да вдъхновява и да говори за хубавите неща от живота.

Над 1900 човека са харесали публикацията на Ахинора и нейните пожелания по случай новата 2025 година.

Потребителски акаунти, генерирани от изкуствен интелект – AI, наводняват Instagram и Facebook. Компанията Meta пуска широк набор от AI продукти, включително инструмент, който помага на потребителите да създават AI герои в Instagram и Facebook. Meta се надява да привлече по-млада аудитория в битка с ключови конкуренти като TikTok и Snapchat. „Очакваме тези AI действително да съществуват в нашите платформи по същия начин, по който го правят [човешките] акаунти“, каза Конър Хейс, вицепрезидент на продукта за генеративен AI в Meta, пред лондонския Financial Times.

Преди дни Марк Зукърбърг представи радикални промени в политиките на Meta. Освен че премахна фактчека от платформата, разреши и на ботове да имат легитимни профили, какъвто е и Ахинора.

"Доскоро самата Meta се бореше срещу това да има изкуствени аватари, да има изкуствени профили в социалната мрежа, които бяха задавани от външни платформи и компании. Те може да бъдат използвани за политическа цел, за накланяне в една или друга посока на различни влияния", отбеляза Любомир Тулев.

Тенденциите, по които новата инфлуенсърка се ръководи, ги определяме ние.

"Когато множество български потребители споделят някаква публикация с един и същи хаштаг, това вдига аларма и казва на Facebook - виж, това е много специфично и много характерно в момента за България и потребителите. И така Ахинора знае какво е интересно за българите", обясни киберекспертът.

Ние сме и нейните коректори. "Когато множество потребители кажат - това не е подходящо, не е правилно, дезинформация е, лошо е. Това вдига флаг и администраторите ще премахнат това съдържание и занапред във времето", обясни още той.

И така от тази година така нареченият “мъртъв интернет” навлезе и във Facebook. Вече все по-често трябва да си задаваме въпроса дали това, което виждаме, е направено от жив човек или всичко е просто един компютърен код.

"Именно в този контекст, Ахинора е новият аватар, който създава постове автоматично, генерира съдържание и е част от теорията на мъртвия интернет. Все повече и повече ще виждаме публикации, които са изкуствено генерирани, а не от хората", подчерта Тулев.