Dacia обяви намаление на цената за своя електрически автомобил Spring във Франция с 2000 евро, което прави модела още по-достъпен, като вече е с начална цена от 16 900 евро.
Актуализираната версия на Spring е оборудвана с двигател с мощност 33 kW, който осигурява същия пробег от 225 км. Защо обаче се прави всичко това? Тази стратегия е насочена към задаващата се китайска конкуренция.
По-специално става дума за Leapmotor - китайска марка, която навлиза в Европа с помощта на Stalantis и която също направи значително намаление на цените и предлага модела T03 за 14 900 евро.
В същото време Volkswagen също намали цената на своя електрически автомобил ID.3, който вече може да бъде закупен във Франция и Германия за по-малко от 30 000 евро. Но дали всичко това ще е достатъчно?
Тези ценови маневри отразяват желанието на европейските автомобилни производители да увеличат дела на електрическите превозни средства в продажбите и да отговорят на строгите екологични разпоредби на ЕС, които ще влязат в сила през 2025 година.