Новини

Детайли за трагичния инцидент: Как и защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско

   

  Bgonair

Има поне няколко грешки, защото само с една не може да стане катастрофа, има и поне едно действие против правилата - това заяви пред NOVA председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев по повод причините за челната катастрофа между товарни влакове край Локорско, при която загинаха двама души, а други шест бяха ранени.

Той бе категоричен, че е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е тръгнал от коловоз без светлинна сигнализация.

Заедно с проф. Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов, обясниха, че най-вероятно единият от влаковете е тръгнал от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване.

Композициите се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.

„По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.