Свят

Реклама на пакистанските авиолинии е обвинена в препратки към тероризъм: Париж, ние идваме

   


Националният авиопревозвач на Пакистан (PIA) си навлече бурни критики заради реклама на  самолет, летящ към Айфеловата кула, и надпис „Париж, идваме днес“.

Идеята на рекламата е била да популяризира възобновяването на полетите на пакистанските авиолинии до френската столица.

Някои потребители в социалните медии обаче видяха прилика с терористичните атаки в САЩ на 11 септември 2001 г.

„Това реклама ли е, или заплаха?“ - написа един от потребителите на X. Друг призова компанията да „уволни маркетинговия си мениджър“.

Откакто е публикувано миналата седмица, изображението е видяно повече от 21 милиона пъти в X и предизвиква бърза реакция.

Министър-председателят Шехбаз Шариф нареди разследване по въпроса, а заместникът му Ишак Дар също разкритикува рекламата, съобщи пакистанската телевизия Geo News.

При атентатите от 11 септември 2001 г. похитители разбиха пътнически самолети в кулите близнаци на Световния търговски център в Ню Йорк и Пентагона във Вашингтон, убивайки близо 3000 души.

Предполагаемият организатор на нападенията Халид Шейх Мохамед беше арестуван в Пакистан през 2003 г.

Осама бин Ладен, лидерът на екстремистката мрежа „Ал Кайда“, която е планирала нападенията, е убит от американските войски в Пакистан през 2011 г.

Пакистанският журналист Омар Кураиши заяви, че рекламата на PIA го е оставила „без думи“.

„Нима ръководството на авиокомпанията не е проверило това? Нима не знаят за трагедията от 11 септември 2001 г., при която са използвани самолети за нападение на сгради? Нима не са си помислили, че това ще бъде възприето по подобен начин“, написа той в X.

Авиокомпанията не е коментирала инцидента.

Това не е първият път, в който името ѝ е замесено в подобен казус.

Някои потребители в X посочиха, че през 1979 г. авиокомпанията публикува реклама, показваща сянката на пътнически самолет над кулите близнаци.

През 2017 г. пък превозвачът беше осмиван, след като персоналът му принесе в жертва коза, за да предпази от лош късмет след една от най-тежките въздушни катастрофи в страната.

През 2019 г. пък авиокомпанията предизвика вълнение, когато каза на стюардесите да отслабнат или ще бъдат приземени. На служителите беше казано, че имат шест месеца, за да свалят „излишните килограми“.