Porsche, което някога беше твърдо решено да избере изцяло електрическо бъдеще, сега проучва алтернативни пътища. Притесненията относно нестабилността на пазара на електрически автомобили, съчетани с неотдавнашния спад в продажбите на Taycan, накараха германския автомобилен производител да преразгледа стратегията си.
Макар че Macan EV се радва на първоначален успех - 18 278 продадени бройки през четвъртото тримесечие на 2024 г., което представлява 66% от общите продажби на Macan, Porsche е предпазлива по отношение на това да разчита единствено на електрически автомобили.
„Проучваме възможността в бъдеще да оборудваме някои от първоначално планираните електрически модели с хибридни задвижвания или двигатели с вътрешно горене“, потвърди Лутц Мешке, главен финансов директор на Porsche.
Тази промяна в стратегията доведе до вътрешни дискусии относно потенциалното завръщане на Macan с ДВГ. Въпреки че преди това беше преустановено производството му в Европа поради разпоредбите за киберсигурност, може да бъде въведено ново поколение на Macan с бензинов двигател, за да се засилят продажбите и да се отговори на специфичните изисквания на пазара.
Намаляващите продажби на Taycan, водещ модел в стратегията на Porsche за електрически превозни средства, породиха опасения относно дългосрочната устойчивост на разчитането единствено на електрически превозни средства.
„Приемът на новия Macan EV е положителен, но спадът в продажбите на Taycan подчертава необходимостта от по-гъвкав подход“, казва неназован вътрешен източник от Porsche пред Autocar.
Потенциалното завръщане на Macan с ДВГ следва подобен ход на Audi, което наскоро представи актуализиран Q5 с ДВГ заедно с електрическия му аналог.
Въпреки че Porsche остава ангажирано със стратегията си за електрификация, тази промяна във фокуса подчертава развиващия се пейзаж на автомобилната индустрия и необходимостта производителите да се адаптират към променящите се пазарни условия.