Германският канцлер Олаф Шолц, на когото предстоят избори през февруари, заяви днес, че ще се стреми към въвеждане на субсидии за електромобили, произведени в Германия, предаде ДПА.
"Това изисква зелена светлина от европейската комисия - най-добро би било общоевропейско решение", каза канцлерът в интервю за вестник "Фрайе пресе" от източногерманския град Кемниц.
"Не може просто да бъде наредено да се купуват електромобили", каза Шолц. По думите му автомобилните компании вече предлагат все по-голям асортимент от по-усъвършенствани и по-евтини модели.
"Това ми дава увереност в бъдещето на електромобилите", каза той.
Според германската автомобилна промишленост за да се спазят по-строгите ограничения за емисиите въглероден диоксид за новите автопаркове в ЕС, ще бъде необходимо значително увеличаване на продаваните електромобили тази година.
Само продажбите на коли с батерии ще трябва да нараснат със 75 процента спрямо миналата година, посочи Мануел Калвайт, главен икономист от Германската асоциация на автомобилната промишленост (VDA). Това ще се равнява на продажбите на около 666 000 допълнителни електромобила.
Прогнозите на асоциацията сочат обаче, че продажбите на електромобили са намалели с 9 процента до 2024 г., според Калвайт.
Частично електрическите модели, като плъгин хибриди, също ще трябва да отчетат значителен годишен растеж - от 53 процента, допълни експертът.
Съгласно действащото законодателство на ЕС на производителите на автомобили могат да бъдат наложени високи глоби от 2025 г. нататък заради по-строгите ограничения за емисиите на въглероден диоксид.
Германската асоциация на автомобилната промишленост очаква през 2025 г. в Германия да бъдат произведени общо около 2,8 млн. нови автомобила, което е приблизително толкова, колкото през 2024 г., но с около една четвърт по-малко, отколкото през 2019 г. - последната година преди пандемията от коронавирус да причини масови нарушения в автомобилната индустрия, отбелязва БТА.