Автомобили

BMW представи обновения iX с подобрено задвижване

   

  BMW

BMW дава на своя средноразмерен електрически SUV iX така необходимото освежаване за моделната година 2026. Макар че iX е обещаващ на пазара на електрически автомобили, той се бори да запази инерцията след дебюта си през 2021 г. Тази актуализация има за цел да възроди интереса с ревизирани обозначения на модела, фини промени в екстериора и интериора, подобрена ефективност и - което е от решаващо значение - повече мощност и пробег.

BMW представи обновения iX с подобрено задвижване - 2

Линията на iX за 2026 г. получава пренареждане на нивата на оборудване. Моделите xDrive50 и M60 вече са съответно xDrive60 и M70. Тази промяна на имената отразява скромното увеличение на мощността, а също така удобно разграничава фейслифтовите модели от техните предшественици. Моделът xDrive60 вече разполага с 536 к.с. (от 516 к.с.), докато M70 предоставя по-мощни 650 к.с. (увеличение с 40 к.с.). Данните за производителността показват, че xDrive60 достига 100 км/ч за 4,4 секунди, докато M70 намалява този резултат до 3,6 секунди. Истинската промяна тук обаче е пробегът. Сега xDrive60 предлага пробег от 701 километра, докато М70 до 600 километра.

BMW представи обновения iX с подобрено задвижване - 3

Може би още по-значимо е въвеждането на нов модел от начално ниво: xDrive45. Този вариант предлага мощност от 402 к.с. и пробег от 602 километра, като постига скорост от 0 до 100 км/ч за приличните 4,9 секунди. Въпреки че запазва задвижването на всички колела, xDrive45 използва малко по-слаб заден двигател и предлага малко по-бавни скорости на зареждане.

Визуално iX остава до голяма степен непроменен. Дизайнът, включително на вече осветената решетка е леко усъвършенстван. Стандартните модели вече имат нов дизайн на предната решетка, подобна на други скорошни BMW, докато M70 възприема дизайн, напомнящ на M3 и M4. Най-забележимите промени във външния вид са по-гладките предна и задна престилка, с по-малко контрастираща черна пластмаса. М70 получава също така ексклузивни затъмнени (Shadowline) предни и задни светлини (налични като опция за други модификации), черни капачки на огледалата и отличителни алуминиеви джанти. Опциите за джанти варират от 20 до 23 цола, като избраните джанти включват рециклиран алуминий и аеродинамични пластмасови вложки. Няма как да пропуснем и новите светлини, които също стоят в основата на промените.

BMW представи обновения iX с подобрено задвижване - 4

Вътре се пренасят познатият извит дисплей, операционната система 8.5 и други технологични характеристики. Най-същественото подобрение на интериора е наличието на нови М мултифункционални седалки. Стандартни за M70 и опционални за xDrive45 и xDrive60 (с М спортен пакет), тези седалки предлагат подобрена опора, регулиране и вентилация, като се предлагат в различни материали, включително алкантара/Sensatec и естествена кожа.

BMW са направили подобрения и в отоплителната система на iX. Нова, по-ефективна термопомпа използва отпадната топлина от задвижването, батерията и околния въздух, за да затопли салона и батерията, като допълнително удължава пробега. Новият пакет Climate Comfort обединява тези подобрения, като добавя отопляеми седалки, отопляем волан, отопляем подлакътник и 4-зонов климатичен контрол.