Над 106,5 млн. лв. достига оборотът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за 2024 г. Експортният оборот бележи значителен ръст от 21,7 на сто спрямо миналата година, съобщават от веригата.
През 2024 г. в партньорството си с Lidl, своя продукция са изнесли общо 39 български компании в 28 държави.
Италия води по ръст на експортния оборот през 2024 г. с увеличение от над четири пъти на годишна база и поръчани значителни обеми от оризови вафли и оризов чипс, сурови барчета, млечни продукти, питки за хамбургери, сладкарски изделия и други.
Във Великобритания износът на български стоки с Lidl за 2024 г. нараства над двойно (+234 на сто) спрямо 2023 г., като сериозно увеличение на обемите има при зелените маслини с бадем, тестените изделия, питките за хамбургери и ориенталските млечни продукти като лабне. Основно заради увеличение на обемите българско слънчогледово олио, Кипър отчита ръст на експортния оборот от над 151 на сто за миналата година.
В кои страни има най-много българска продукция?
Сериозен интерес към продуктите на български производители има и в Латвия (143 на сто ръст на оборота), Ирландия (139 на сто ръст), Швейцария (над 107 на сто ръст) и Австрия (над 80 на сто ръст).
Кои са най-изнасяните продукти?
Сред най-изнасяните продукти в мрежата на Lidl за 2024 г. традиционно са хляб и печива, олио, различни млечни продукти, оризови вафли и чипсове, различни захарни изделия като шоколирани ядки, кифлички и козуначени изделия и други. Близо три пъти се е увеличил и износът на плодове и зеленчуци спрямо предходната 2023 г.