Новини

Бургас може да пусне летящи таксита до Созопол

   
Бургас може да пусне летящи таксита до Созопол

Бургас може да пусне летящи таксита (пътнически дронове) до Созопол до няколко години. Това обяви председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия (АБАИ) Тодор Иванджиков по време на дискусионен форум "Бранд България - гостоприемство в четири сезона с фокус здравен, делови и развлекателен туризъм", организиран по повод 35-годишнината на катедра "Икономика на туризма" в УНСС. Според него в тази посока работят много усърдно община Бургас, авиобизнесът и летището, за да бъде изградена необходимата инфраструктура, регулация и организация на работа. Иванджиков даде за пример, че в бъдеще като пристигат круизните кораби в Бургас, туристите могат да бъдат извозвани с летящи таксита много бързо до Созопол. В момента не акостират круизни кораби заради войната в Украйна и страха от плаване в Черно море.

Иванджиков обясни пред TravelNews, че изграждането на инфраструктура не е сложно, защото верти портовете са тип хеликоптерни площадки, които могат да обслужват пътническите дронове. С летяща кола ще може да се стига още до Несебър, Приморско, Поморие и други места по Българското Черноморие, подчерта той. Дубай вече обяви, че пуска летящи таксита през 2026 г. В Европа се обмисля до 2026 година да започне работата град по град. Тази седмица Париж съобщи, че предвижда да пусне такива догодина.

В момента работни групи от експерти и представители на Министерството на транспорта подготвят необходимата нормативна уредба. До края на годината трябва да сме готови с регулациите, след това очакваме официалното сертифициране от Европейската централа, така че през 2026 година ще сме готови и в България“, смята Тодор Иванджиков.

Председателят на АБАИ коментира още, че в Азия няма никаква реклама на България и като цяло маркетингът и популяризирането на страната ни не е правилен. „Азия е с най-много население на земята и хората там все повече пътуват. Те идват в Европа, но не познават България. Азиатците се интересуват страшно много от история, каквото ние можем да им предложим“, посочи Тодор Иванджиков. Само в Япония има някаква разпознаваемост на страната ни заради българското кисело мляко, което се произвежда на местния пазар от японската компания Meiji.

Според Иванджиков ако се направи реклама на България с траките, тяхната история и съкровища, това ще предизвика бум сред азиатците. Той отбеляза нуждата от инвестиции в маркетинг на България и изготвянето на националния ни бранд, както и необходимостта от промотиране на страната пред платежоспособни туристи. „Трябва да се инвестира в бранд България, защото навсякъде виждаме само Гърция и Турция“, каза Иванджиков. Непознатото пък предизвиква интерес.

Например от Мексико вече пристигат по-богати туристи, които идват с чартъри, за да се запознаят с българската история и културни паметници. През миналото лято са осъществени доста полети, като мексиканският туроператор и българският им партньор са взели за превозвач българската авиокомпания GullivAir, която разполага със самолет Еърбъс А330 за дълги разстояния.

Тодор Иванджиков отбеляза още, че България има голям шанс да пробие и в кулинарния туризъм. Затова трябва да се направи български аналог на „Мишлен“ звездите. Българските зеленчуци и плодове са страхотни, пресни и вкусни, което е богатство. По думите му туроператорите, които предлагат страната ни, трябва да подобрят туристическия продукт. Те трябва да излязат от рамките и да започнат да продават нови и интересни неща, които могат да се видят само у нас.

Председателят на АБАИ посочи още, че държавата и общините трябва да подобряват инфраструктурата, която е в окаяно състояние. България разполага с хубави планини, но до тях се стига трудно и се пътува дълго и мъчително. Например няма добри пътища из Родопите.