Икономика

Дигитална финансова грамотност за по-добро бъдеще: Пощенска банка с иновативна образователна кампания

   


Пощенска банка, един от иновационните и дигитални лидери в банковия сектор у нас, стартира широкомащабна образователна кампания за повишаване на дигиталната финансова грамотност в страната. Проектът „Финанси под Ctrl“ има за цел да напътства потребителите във виртуалното пространство и света на електронните плащания, така че пребиваването им онлайн да бъде максимално безопасно, удобно и приятно, като им покаже как да се грижат за сигурността на личните си данни и средства, както и да ги научи да разпознават различни онлайн измами. За целта финансовата институция създаде дигиталната платформа www.finansipodctrl.bg. Там потребителите ще имат достъп до полезна информация и практични съвети, поднесени под формата на интерактивна игра, която придава допълнителна стойност на изживяването и начина, по който се усвоява материята. Инициативата идва в продължение на ангажимента на Пощенска банка да повишава осведомеността на хората по ключови финансови теми като киберсигурност и електронни разплащания и още веднъж демонстрира социалната ѝ отговорност и нейната водеща роля.

„Днес, когато финансовите услуги и технологии се развиват с изключителна скорост, дигиталната финансова грамотност е ключов фактор за сигурност и успешно управление на личните ни финанси. На теория вероятно знаем, че онлайн пространството е море от информация, възможности и забавление, в което дебнат и много опасности. Но на практика всеки ден това море взима невинни и наивни жертви, защото киберизмамниците стават все по-изкусни, а мрежите им – все по-заплетени. Единственият начин да им се противопоставим е, като говорим широко и открито по темата, както и като положим целенасочени усилия за повишаване на дигиталната финансова грамотност у нас. С тази кампания Пощенска банка се ангажира да предостави на обществото достъп до знания и инструменти, които ще им помогнат да взимат информирани и уверени финансови решения в дигиталния свят, в който живеем днес. Вярваме, че чрез образованието и технологиите можем да създадем добре подготвени потребители, които ефективно да управляват своите средства, да разпознават безпроблемно недоброжелателните действия онлайн, както и да се възползват максимално от възможностите, които предлага модерната екосистема от банкови продукти, услуги и решения. Чрез новата ни платформа предлагаме кратко, достъпно и интерактивно съдържание, което ще помогне на всеки да подобри разбирането си за финансите“, коментират от Пощенска банка.

Специалната платформа е разработена по начин, който залага на един по-различен, по-смел и по-атрактивен интерактивен подход за обучение и самопроверка. Сайтът се отличава с геймифицираното си съдържание, създадено под формата на куиз-игра, с която потребителите могат лесно да тестват знанията си по ключови финансови теми и която ги навигира в морето от различни термини от сферата на киберсигурността и дигиталните плащания. Куиз-играта е разработена така, че да бъде полезна и ангажираща както за начинаещи, така и за хора с по-задълбочени познания, които искат да сверят своите умения и да проверят нивото на своята дигитална финансова грамотност, като получат при нужда препоръки за подобрение. След като преминат през разнообразни ключови теми, потребителите могат да измерят и нивото на своята дигитална финансова грамотност чрез финалната секция „Измери своето fIQ“ (Financial Intelligence Quotient). Тя представлява тест, който има за цел както да провери конкретни знания и умения чрез различни по трудност въпроси, така и да награди онези потребители, които покажат високи резултати. Всички те ще получат дигитален сертификат, както и възможност да участват в томбола с награда.

За да провокира повече хора да се включат в социално отговорната инициатива и да преминат през темите и интерактивното геймифицирано съдържание, представено на платформата „Финанси под Ctrl“, Пощенска банка стартира двумесечна комуникационна кампания със запомнящ се криейтив, като ангажира с темата и водещи инфлуенсъри в страната. Чрез положителни, но и провокативни послания институцията цели не просто да повиши нивото на информираност по темата, но и да предизвика широката общественост да осмисли своите онлайн навици и поведение. Защото само така може да бъде в мрежата, без да се оплита.

Пощенска банка има многопластова политика за корпоративна социална отговорност и през годините реализира и подкрепя множество разнообразни проекти, насочени към устойчивото развитие и подобряването на качеството на живот в страната. Банката инвестира ресурси, време и средства в четири основни области – образование, опазване на околната среда, спорт и корпоративно дарителство, съзнавайки своята значима роля да бъде генератор на промяната. През последната година институцията надгради дългогодишната си дейност и своята подкрепа по темата с повишаване на финансовата грамотност в страната, като създаде поредица от стратегически партньорства с водещи образователни институции, сред които Junior Achievement Bulgaria, SoftUni AI и „Училищна Телерик Академия“. Инвестицията в младите хора е от ключово значение за Пощенска банка и затова тя продължава да надгражда и своите сътрудничества с водещи университети в страната като СУ „Св. Климент Охридски“, УНСС, НБУ и Американския университет в България, където учредява две стипендии, с които отличава най-добре представилите се студенти. На помощ от експертите на Пощенска банка могат да разчитат и учениците от Националната търговско-банкова гимназия и Частната професионална гимназия по банково дело и финанси, където институцията провежда обучения, чиято цел е да осигури по-тясна връзка между образованието и бизнеса.

Пощенска банка продължава да бъде иновативна, модерна и социално отговорна компания, която инвестира не само в растежа си, но и в по-доброто бъдеще за следващите поколения, а стартирането на мащабна кампания в областта на дигиталната финансова грамотност в България още веднъж подчертава нейната мисия и дългосрочен ангажимент в тази посока.

Повече информация за интерактивната образователна платформа за дигитална финансова грамотност на Пощенска банка може да бъде открита на www.finansipodctrl.bg и на www.postbank.bg.