Премиерът Росен Желязков, за мое учудване се превърна в един защитник на непрозрачни схеми, по които се разходват публичните средства, коментира бившият регионален министър Андрей Цеков и депутат от ПП-ДБ в парламента.
По-рано през деня партията призова премиера да провери АПИ заради плановете за скъпо продължаване на магистралната отсечка между Бяла-Велико Търново. А сега думите на Цеков идват в отговор на премиера, който им отговори да сезират прокуратурата, ако данните им са верни. "В противен случай - сказките пред медиите са съформа на политическа дезинформация и манипулация, която единствено цели оправдаване на поведението на опозицията в лицето на ПП-ДБ спрямо приемането и гласуването на държавния бюджет.", уточни Желязков преди заседанието на Министерския съвет.
"По времето на премиера Денков всички поръчки обявявани от АПИ бяха обявявани по критерий "най-ниска цена". Сега сме изправени пред поръчка, която се обявява по критерий "40% оценка на техническо предложение, което е кой е написал най-доброто есе как ще построи една магистрала, и 60% цена". Другото, което прави впечатление, е наистина фрапантната разлика в цените между два договора - един действащ, сключен през 2020 г. и един бъдещ, който ще бъде сключен тази година. Два пъти и половина разлика - 20 млн. срещу 50 млн.", обясни Андрей Цеков.
Той коментира и думите на сегашния регионален министър Иван Иванов, който каза, че строителството било много сложно. "Ако погледнем един участък от строящата магистрала и един от бъдещата, те са абсолютно идентични, става въпрос за първите участъци. 3 хиляди метра мостове, виадукти - точно толкова в първия участък на една, толкова и в първата на втората. Разликата е в цената. Единствената причина е, че не се цели реално строителство при реални пазарни цени, а са целят задкулисни схеми", убеден е бившият министър.
"Моето правителство падна точно поради същото предложение. От АПИ бяха предложили 40% качествен критерий и аз казах твърдо не и правителството падна", коментира и съпредседателят на "Промяната" Кирил Петков. И призова примерът също да каже "твърдо не". Ако Борисов и Пеевски му предлагали такива схеми и той се чувствал задължен, той трябвало да се еманципира. "Трябва да каже най-ниската цена, е правилният подход и цената на тази магистрала, трябва да е наполовина", убеден е Петков.