Анализи

Диана Русинова: Високите сгради по света са символ на успех, а не на махленски скандали

   
Диана Русинова: Високите сгради по света са символ на успех, а не на махленски скандали

Най-големият пътен експерт у нас пусна гневен коментар в социалната мрежа и избухна към Борис Бонев: 

"Високите сгради по света са символ на прогрес, просперитет и успех, те са повод за гордост, а не за махленски скандали от селски тип", възмущава се Русинова.

И продължава:

(Айфелова кула, Тръмп Тауър, Бурдж Халифа, Емпайър Стейт Билдинг, Световния търговски център...)

От вчерашните нервни изблици на г-н Бонев станаха ясни две неща. На първо място е повече от очевидно, че този човек не разбира абсолютно нищо от транспорт и организация на движението, което не е учудващо, имайки предвид незаконното решение, сътворено в центъра на София с негово знание и съдействие. Второ, той очевидно не разбира елементарни принципи като това, че транспортно-комуникационното проучване няма нищо общо с височината на сградите. Явно г-н Бонев търси единствено повод да проявява арогантност и да съсипва репутацията на хора, които не мислят като него. Категорично не одобрявам този непрофесионален тон и ниското ниво, до което той и приближените му са способни да стигнат.

По отношение на 215-метровата сграда "Парадайз Тауър", която е предмет на инвестиционно намерение – транспортният анализ, който сме извършили през 2016 година, напълно отразява реалността към онзи момент. Анализът беше одобрен от разширена комисия от 55 експерти, което ясно потвърждава коректността на нашата работа. Големият проблем не е свързан с нашия анализ, а с последващото одобрение на други транспортни анализи за допълнителните сгради, появили се впоследствие. Още по-голям проблем е, че според действащия ЗУТ отрицателното транспортно становище не пречи на издаването на разрешение за строеж. Ако г-н Бонев беше истински експерт и защитник на интересите на гражданите, досега щеше да е внесъл предложение за законодателна промяна, според която отрицателното становище да е основание за отказ от разрешение за строителство.

Едно професионално транспортно проучване се базира на анализ на текущия трафик, прогнозира допълнителното натоварване от инвестиционния проект и оценява какво ще бъде бъдещото натоварване, съобразно нормативно определените пропускателни способности на инфраструктурата. Очевидно е, че „Парадайз Тауър“ има нужда от ново проучване, тъй като предходното е вече остаряло. Инвеститорът не носи отговорност за последвалото необмислено строителство, разрешено от съответните органи. Любопитно е, че същите лица, които активно отправят обиди и атаки срещу мен и колегите ми, не проявяват същия ентусиазъм да разследват кой е дал разрешения за последвалите строежи, игнорирайки очевидния факт, че това е истинският проблем.

Причината е проста – вече построените сгради не могат да бъдат използвани за натиск и рекет срещу инвеститорите. Тези, които толкова яростно защитават г-н Бонев и неговите „спасители на София“, пропускат баналната истина – става дума единствено и само за пари и за хора, които явно не са получили своето. В заключение – добре, че в Ню Йорк или в Дубай си нямат "спасители". Когато се качите на Айфеловата кула в Париж там има графика показваща най-високите сгради в света. Има я и нашата телевизионна кула, която е дребно нещо на фона на Бурж Халифа например, но наистина ти става мило когато те има там сред останалите. Г-н Бонев е френски възпитаник, надявам се да се е качвал на Айфеловата кула и да е наясно с историята й и с това, че нас може да ни има и с други сгради на картата на света. Добре, че и в Париж си нямат спасители, защото една от най-известните туристически забележителности в света днес нямаше да има.