„Новият Шенген“ – така шофьорите наричат преминаването през град Кресна в посока Кулата и обратно към София. Най-големият проблем е бавното движение в рамките на града, причинено от четирите пешеходни пътеки (една от които, в центъра, е повдигната) и 14-те кръстовища.
За да престане този кошмар за пътуващите, е необходимо незабавно да започне строителството на обходния път на Кресна. Новото трасе започва на 1 км преди Кресна в посока Кулата. Заобикаля града от изток – откъм Пирин, и се включва в наскоро (през 2023 г.) изграденото пътно кръстовище „Кресна“, където пътят се качва на магистралата към Кулата, пише ekonovini.bg.
Обходният път ще бъде с две платна и дължина 5,5 км. Проектната скорост е 80 км/ч. Ще бъдат изградени два тунела – един с дължина 630 м и втори с дължина 250 м. Ще се монтират над 750 метра шумоизолиращи екрани. Осигурени са паркинги за 100 тира и автобуса, както и място за търговски площи. Ще се изградят и четири моста с обща дължина 1,2 км, тъй като трасето пресича два пъти река Струма.
За това трасе са готови всички документи:
-
Има одобрена екологична оценка.
-
Подписани са договори с изпълнителите.
-
Осигурено е финансиране.
-
Има влязъл в сила Подробен устройствен план (ПУП).
-
Провеждат се и отчуждителните процедури.
Тоест, Министерството на регионалното развитие и Агенция „Пътна инфраструктура“ трябва незабавно да издадат разрешение за строеж. Така, до края на май или началото на юни може да стартира изграждането на обходния път.