Според резултатите от първото тримесечие на 2025 година нетната печалба на компанията възлиза на 409 млн. долара, което е резултат с цели 71 процента по-малко в сравнение със същия период на 2024 година.
Спадът се обяснява както с икономически причини, така и с промяната в имиджа на изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск, който загуби симпатиите на клиентите заради активната си подкрепа за настоящия президент на САЩ Доналд Тръмп.
В светлината на проблемите на Tesla Мъск каза, че ще посвети повече време на своята компания за електрически автомобили от следващия месец. Заради нея той ще намали часовете, които прекарва в DOGE, отдела за ефективност на правителството, където получи работа благодарение на връзката си с Тръмп.
Някои анализатори казват, че отношенията между президента и шефа на Tesla са охладнели, тъй като президентът не е отговорил на исканията на Мъск за облекчаване на вносните мита.
Дистанцията на Мъск от ръководството на Tesla и фокусът му върху политиката са сред основните притеснения на инвеститорите. След обещанието на милиардера да преразгледа графика, акциите поскъпнаха, но само с 5.5 процента. Това обаче е меко казано малко, предвид факта, че те паднаха почти наполовина от декември миналата година.
Мъск каза, че Tesla не е имунизирана срещу макроикономическата несигурност, която кара хората да „се въздържат да правят големи покупки като кола“. Затова компанията планира да подобри работата си с помощта на нови евтини модели.
Спекулира се, че на пазара ще се появят „орязани“ версии на Model 3 и Model Y, но производството на последния вече беше отложено по неизвестни причини. Работата обаче върви по график за проекта за роботизирано такси, който е планиран да стартира в Остин, Тексас, през юни.
А през 2026 година „милиони автомобили Tesla ще работят напълно автономно“, уверява Мъск. Но дали това ще се случи? По-вероятно - НЕ!